رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: هم اکنون ۵۳ هزار نفر با کانون بسیج اساتید کشور در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی همکاری می کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۷۹
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،محمدرضا مردانی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس بسیج اساتید استان ایلام اظهار داشت: یک هزار و ۸۰ کانون بسیج اساتید در دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد شده و بیش از ۵۳ هزار نفر به عنوان بسیجی در سراسر کشور در این کانون‌ها ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: تشکیل این کانون ها؛ فرصت بی‌بدیلی است که میتوان با کار در جهت انقلاب، فرهنگ و اندیشه گام‌های موثری برداشت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: هدایت پایان نامه‌ها باید به سمت مشکلات کشور و بویژه استان های محروم بروند و در دستور کار قرار گیرند؛ مشارکت در جهاد از اولویت‌هایی است که باید بر اساس نیازها و ضرورت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ۲۹ دیماه به عنوان روز غزه یادآور شد: غزه روزگاری یادآور مظلومیت بود اما اکنون مصداق تحول هست، رژیم غاصب اسرائیل تصمیم گرفت به غزه هجوم آورد و آنرا از تضعیف کند اما با مقاومت غزه شکست خورد.

وی افزود: سردار شهید سپهبد سلیمانی توسط مجاهدین فلسطینی به شهید قدس معروف است چرا که دارای جامعیت رفتاری و اخلاقی است، هوش، دانایی، علم ولایی و دغدغه مند بودن از ویژگی‌های این شهید بزرگوار بود ما باید در دانشگاه‌ها مکتب شهید سلیمانی را آموزش دهیم.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: همه ما روحیه جهادی شهید سلیمانی را بایستی مدنظر قرار دهیم چرا که در واقع در همه صحنه‌ها خستگی ناپذیر بود.

مردانی اظهار کرد: برای موفقیت در خیلی از اموری که شاید امیدی به موفقیت در آنها نبود، باید همچون شهید سلیمانی در مسیر استوار و محکم قدم برداریم.

وی اضافه کرد: باید رویکرد انقلابی و رویکرد جهادی در صحنه علمی و فرهنگی کشور در دستور کار باشد؛ مقام معظم رهبری می‌فرمایند جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست کشور را سامان ببخشیم و باید در همه بخش‌ها کمر همت بسته باشیم.

وی اظهار کرد: رویکرد میدانی شهید سلیمانی را باید الگو قرار دهیم ، حاج قاسم در دوران دفاع مقدس و پس از آن شخصا در میدان حاضر بود و ما اکنون باید در عرصه علم در میدان حضور پیدا کنیم اساتید در واقع فرماندهان جنگ هستند و باید به درستی نقش خود را ایفا کنند.

وی عنوان کرد: بی‌گمان اساس مکتب سلیمانی، اوصاف بی نظیر شخص سردار سلیمانی است، صحبت از ابعاد شخصیتی و سجایای اخلاقی حاج قاسم خود مثنوی بی پایانی است که شرح آن در این زمان کوتاه نمی‌گنجد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم در این آیین گفت: به لحاظ مذهبی انسجام و هماهنگی در استان وجود دارد.؛ اما سرریز امنیتی در مرز و استان‌های همجوار داریم که این سرریز در شرایط فرهنگی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد.

سردار جمال شاکرمی بیان کرد: فرصت‌های ارزشمندی در اختیار داریم چرا که ایلام پایتخت زائران است و اربعین در مباحث فرهنگی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: مجموعه اندیشکده با اعتبار لازم در اختیار قرار داشته و زمینه ورود بسیج اساتید نیز فراهم است.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج دارای بطن و عمق است، ادامه داد: در حوزه بسیج اساتید باید پالایشی صورت گیرد و فرآیند تربیت به درستی اجرایی تا عقب ماندگی‌ها و رسوبات فکری جبران شود.

ارسال نظرات