خبرهای داغ:
حبیب زاده، دی ماه را ماه بصیرت ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: دی ماه، حماسه 9 دی سال 1388 را در دل خود دارد.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۰۷
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، نسشت بصیرت سیاسی با موضوع تحلیل مسائل سیاسی ایران و منطقه در حسینیه عاشقان ثاراله سپاه ناحیه ممسنی برگزار شد.

قاسم حبیب زاده معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، در این نشست،دی ماه را ماه بصیرت ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.و اظهار داشت: دی ماه، حماسه 9 دی سال 1388 را در دل خود دارد. اینکه ما هر سال این یوم اله را گرامی می داریم و از آن یاد میکنیم بنا به دستور اسلامی است که یوم الله را باید گرامی داشت.

دی ماه را ماه بصیرت ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی است

وی ادامه داد: صحبت ما از گرامیداشت حماسه 9 دی برگرفته از آموزه ای است که امیر المؤمنین علی (ع) در نهج البلاغه به من و شما آموخت.آنجا که می فرمایند:برای اینکه آینده را بهتر بسازیم از اشتباهات گذشته باید درس بگیریم و خطای گذشته خود و دیگران را تکرار نکنیم و از آنها درس بگیریم.و از گذشته یک چراغ راهنما بسازیم برای ساخت بهتر آینده.

حبیب زاده ادامه داد: ما گذشته را بر این مبنا کنکاش می کنیم،که در این واقعه تاریخی در کنار عوامل مختلف 3 عامل است که می تواند در همین روزها هم پیدا و ایجاد شود و پیامدش باز می تواند آشوب ها و ضربه های سیاسی ،اقتصادی ،روحی و روانی که جامعه را از خرداد ماه تا دی ماه سال 1388 درگیر کرد بوجود بیاید.اگر همین امروز آن 3 عامل پیدا شود و ما بطور واضح به آن نپردازیم ،می تواندحوادث 9 ماهه سال 1388 تکرار شود.

وی در مورد عامل اول بیان داشت: از جمله عوامل فتنه در سال 88 ،این بود که برخی از سیاسیون متشخص ما،از نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری آن سال و جناح سیاسی و رسانه های آنها، منافع جناحی ،فردی و گروهی خودشان را ترجیح دادند بر منافع ملی،امروز هم اگر کسانی پیدا شوند که منافع پست و حقیر جناحی و سیاسی خودشان را بر منافع ملت ترجیح بدهند می تواند پیامدش تکرار حوادث 9 ماهه سال 1388 باشد.

حبیب زاده در مورد عامل دوم اظهار کرد: در جوامع امروزی اگر بازیگران فعال عرصه اجتماعی،سیاسی ،فرهنگی و مدنی، قانون را که بعنوان سنگ بنای هر جامعه ای است زیر پا بگذارند و در مقابل قانون،قلدر بازی در بیاورند ،می تواند پیامدش حوادث سال 1388 باشد.در آن سال عده ای نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند ولی از طرفی راه حل قانون برای ادعای خود را نمی پزیرفتند.

معاون سازمان بسیج کشور عامل سوم را ولایت پذیری دانست و بیان کرد: ستون خیمه این انقلاب و نخ تسبیح این جامعه ،ولی فقیه است.اگر تدابیر ،هشدارها و فصل الخطاب دانستن کلام ایشان،مورد توجه قرار نگیرد،همان حوادث سال 88 می تواند تکرار شود.

وی این سه نکته و عامل را درسی دانست که باید از فتنه سال 88 یاد بگیریم و با توجه به این سه نکته چراغ راه آینده را ترسیم کنیم و از آن درس بگیریم برای حرکت رو به جلو و آینده،در نظر داشته باشیم.

حبیب زاده موضوع دوم صحبت خود را در مورد مکتب حاج قاسم بیان کرد و گفت: ما چرا سالانه برای شهید سلیمانی مراسم گرامی داشت میگریم؟ یکی از دلایل این است که اگر بخواهیم مردان بزرگ الهی و قهرمانان بزرگ ملی در جامعه الگو و اسوه شوند و آنها را برای نسل های حاضر و آینده معرفی کنیم همین مراسمات است ولی این هدف اصلی نیست و باید هدف والاترب را در نظر بگیریم . این که ما در این مراسمات لیستی از خصوصیات حاج قاسم ،از اخلاص ، شجاعت ،معنویت ، مدیریت جهادی، از تبعیت پذیری و مرد میدان بودن ، از توجه و رسیدگی به خانواده شهدا وا ز این که جامعه هر جا به او نیاز داشت فورا حاضر میشد را بیان کنیم ،همه این خصوصیات حاج قاسم را شماها میدانید و در کلیپ های مستند ،فضای مجازی و تلوزیون دیده اید و می دانید . حال چرا ما همواره این خصوصیات را تکرار میکنیم و از آنها یاد میکنیم . وقتی چند روز بعد از شهادت وی، رهبر معظم انقلاب از عنوان مکتب حاج قاسم سخن گقتند به نظر من این بود که مدیران ما چنین الگویی را مد نظر داشته باشند. مدیران ما مبانی را دارند ولی در صحنه ی عمل این خصوصیات را در حوزه ی مدیریتی نمی بینیم که مدیری بدونه هیچ چشم داشتی به دنیا،آن پست وجایگاه را قبول کند و از منافع و مزایای ان چشم پوشانی کند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از بیان مکتب شهید سلیمانی الگو سازی مدیریتی و منطبق کردن مدیران با سبک مدیرتی و زندگی حاج قاسم است. این ویژگی های حاج قاسم باید به یک الگو وگفتمان غالب در جامعه تبدیل شود یعنی هر مدیری که در یک پست مدریتی قرار گرفت یک احساس سنگینی بکند که جامعه ی مخاطب او ،این مدیر را بر مبنای الگوی خاصی سنجش میکند.

حبیب زاده افزود: ما باید ویژگی های حاج قاسم را میزان سنجش درجامعه تبدیل کنیم و مدیران را بر این مبنا سنجش و از آن مدیر مطالبه گر باشیم.

وی تصریح کرد: از میان ویزگی های که در مورد حاج قاسم از زبان رهبری در همین دیدار اخیر ایشان با خانواده ی شهید سلیمانی بیان داشتند و مقام معظم رهبری(مد)با واژه ی جدیدی به آن اشاره کردند این بود که شهید سیلیمانی را فردی امتی و ملتی دانستند. الان بعضی از افراد شهید سلیمانی را فردی یک بعدی میدانند که هرچه داشته برای جهان اسلام در عراق،سوریه، لبنان و...بوده و ما باید این نکته که شهید سلیمانی به طور همزمان بر اساس مبانی ایدوئولوژیکی و مکتبی و بر اساس امنیت ومنافع ملی عمل میکرد، که بزرگ ترین دستاورد این مبانی، خروج امریکا از افغانستان و در آینده بیرون کردن کامل آمریکایی ها از منطقه که به تبع آن منافع ما در منطقه محقق خواهد شد.

از همین منظر است که رهبری می فرمایند: شهید سلیمانی هم فردی امتی و هم فردی ملتی بود. یعنی بر اساس مبانی مکتبی هم در جهان اسلام عمل می کرد، و هم بر اساس مبانی ملی ،ملتی ترین فرد در حفظ امنیت ملی وتحقق منافع کشور در منطقه بود و اکنون وظیفه ی ماست که ابعاد امتی و ملتی بودن شخصیت حاج قاسم را برای جامعه تشریح کنیم تا به مرور زمان شخصیت و عملکرد حاج قاسم مورد تحریف قرار نگیرد.

معاون سیاسی سازمان بسیج یادآور شد: یک اصل اساسی در تحولات اجنماعی این است که تحولات شگرف از دل بحران های عمیق زائیده می شود ،تحولات شگرف در شرایط عادی رخ نمی دهد.حتما باید بحران های عمیقی رخ بدهد.تا قبل از شهادت حاج قاسم هیچ یک از حاکمان کشورهای منطقه حتی در ذهنشان خروج امریکا از منطقه خطور نمی کرد.اما امروز آن بحرانی که زمینه تحول شگرفی در منطقه شد را خودشان با شهادت حاج قاسم درست کردند.امروز مردم کشورهای منطقه مطمئن شده اند که می توانند آمریکا را از کشورشان و از منطقه بیرون کنند و ما بر اساس آموزه های مکتبی و منافع ملی کشورمان تا بیرون کردن کامل امریکایی ها از منطقه لحظه آرام نمیگریم . و دور نیست زمانی که جشن بیرون کردن امریکا در منطقه را خواهیم دید.

حیب زاده در پایان اظهار کرد شهید سلیمانی به ما ثابت کرد که در دل تهدید ها، فرصت ها نهفته است. خود طالبان که زمانی برای ما تهدید بود تبدیل به بهترین فرصت برای خروج آمریکایی ها از منطقه شدند و ما با دست طالبان آمریکایی ها را از افغانستان بیرون کردیم .روزی که آمریکایی ها از منطقه بروند آغاز شمارش معکوس فرو پاشی رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد بود . تمام علت تامه ادامه ی حیات ننگین این رژیم کودک کش در منطقه، منوط به حضور نظامی امریکایی هاست .با رفتن امریکایی ها از منطقه ، اعتماد به نفس نداشته ی اسرائیل از بین می رود و هم حامی اصلی آن ها ، دیگر در منطقه وجود ندارد و ما حتی به فضل پروردگار دوران پسا صهیونیست را حتی کمتر از 25 سال در منطقه خواهیم دید و جشن خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها