نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: وجود برخی مشکلات تنها به علت تحریم دشمنان نیست و خود مردم باید انصاف را رعایت به سود متعارف اکتفا و از اوضاع نامطلوب اقتصادی سوء استفاده نکنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۴۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان رعایت تقوای الهی راه رسیدن به رشد و کمال انسانیت و دستیابی به مقام های بالا و نمونه انسان کامل شدن است.

امام جمعه زاهدان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) افزود: حضرت زهرا(س) برخوردار از همه فرایض علمی، اخلاقی، معنوی، عبادی و نمونه بارز یک انسان کامل و جامع بود.

آیت‌الله محامی بیان داشت: حضرت فاطمه(س) همیشه هم‌پای پدر و ام ابیها یعنی مادر پدر نام گرفت و در برخی جنگ ها از جنله جنگ احزاب در صحنه کارزار حضور داشت.

وی ادامه داد: روایات زیادی وجود دارد که حضرت فاطمه(س) نقش معلم و مربی را ایفا می کرد و بزرگان اصحاب نزد ایشان درس گرفته و حدیث حضرت را برای دیگران نقل می کردند.

این استاد درس اخلاق تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) در کنار ایفای نقش همسر و مادر از ایفای نقش در جامعه اسلامی غافل نبوده و در تعلیم، تربیت و دفاع از امامت و ولایت تا پای جان حضور موثری داشت.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: در دوران جاهلیت قدیم مردم دختران را زنده به گور کرده و یا با آن ها به عنوان کالا برخورد می کردند که در همان زمان خداوند متعال نسل پیامبرش را از حضرت زهرا(س) قرار داد و او را کوثر و خیر کثیر نام نهاده و به عنوان یک هدیه بزرگ به پیامبر عنایت می کند.

وی گفت: در جاهلیت جدید و مدرن نیز همین مسیر طی شده و به عنوان آزادی زنان و دفاع از حقوق زنان، آن ها را از خانه به کارخانه برده اند تا منافع اقتصادی خود را به جهت پایین تر بودن حقوق و دستمزد تامین کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: در دوره دیگر از زنان به عنوان ابزار تبلیغ کالاهایشان استفاده و گاهی نیز شخصیت زنان را به حدی پایین آوردند که از آن به عنوان ابزاری برای هوس رانی مردان استفاده شود که این نگاه و فرهنگ غربی تحت عنوان آزادی و دفاع از حقوق زنان است.

آیت‌الله محامی خاطر نشان کرد: زنان و دختران ما باید با سیاست ها و تبلیغات غربی هوشمندانه برخورد کرده و از بزرگان دین و سایر شخصیت های جهان اسلام از جمله حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: بانوان در جامعه ما باید تلاش کنند تا شخصیت و عزت خود را حفظ کرده و مسیر رشد و تعالی را طی کنند و مانند حضرت زهرا(س) شخصیتی جامع و کامل داشته و دختر، همسر و مادری خوب باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: مدیریت خانه و تربیت فرزندان از مدیریت هر کارخانه و تولید هر محصولی ارزشمند تر است اما متاسفانه گاهی به خانم های خانه دار نگاهی تحقیر آمیز می شود به گونه که اگر مادری خانه دار است و در بیرون شغلی ندارد هیچ کاری انجام نداده است.

وی گفت: بانوان باید در جامعه اسلامی و بر اساس َشانی که مناسب با شخصیت زن است به فعالیت بپردازند چنانچه که زنان بزرگ تاریخ اسلام این چنین نقش آفرینی کرده اند که سرآمد ها آن ها خانواده شهدا و مادران شهدایی هستند که این چنین قهرمانانی را پرورانده و در راه خدا تقدیم کرده اند.

آیت‌الله محامی گفت: در خصوص حضور بانوان در جامعه و ایفای نقش‌های مختلف باید به احکام اسلامی و مبانی دینی معتقد بود زیرا شرح و وظیفه ای که اسلام برای ما ترسیم کرده به خیر و صلاح ماست و خداوندی که ما را خلق کرده صلاح ما را بهتر می داند.

وی ادامه داد: در این جهت باید حد اعتدال را حفظ و بر احکام شرعی رفت و آمدها و ارتباط مردان و زنان مقید باشیم زیرا مشاهده می شود که گاهی کم توجهی به احکام اسلامی آسیب زاست و افزایش آمار طلاق، و کاهش میزان ازدواج ها نشان از عدم توجه به همین احکام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان رعایت تقوای الهی را عامل مقاومت در برابر شیاطین داخلی و بیرونی و مستکبران جهانی عنوان کرد و گفت: بیستم جمادی‌الثانی سال۱۳۲۰ هجری سالروز ولادت امام خمینی(ره) می باشد که ایشان در همان دوران کودکی پدرشان به شهادت رسید و سپس وارد حوزه علمیه شده و مدارج علمی، اخلاقی و معنوی را طی نموده و به عنوان یک مدرس بزرگ حوزه علمیه و در ادامه به عنوان یک رهبر، انقلابی به پا کرد که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جامعه جهانی است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: زندگی امام خمینی(ره) برای همه ما به خصوص جوانان درس آموز است از این جهت که توجه داشته باشند با پشتکار و رعایت دستورات الهی می توان مدارج کمال را طی کرد و مهم نیست که در روستا یا با امکانات کم زندگی می کنند و با همین شرایط هم می توان دست به کار های بزرگی زد.

وی ادامه داد: بسیاری از شخصیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در کشور ما و حتی در کل دنیا در همین خانواده های محروم زندگی کرده و با سختی های فراوان دست و پنجه نرم کرده اند و همین باعث تلاش بیشتر آن ها برای دستیابی به پیروزی شده است.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: جوانان باید امید، تلاش خالصانه و پشتکار جدی داشته باشند تا بتوانند استعداد خود را کشف و به موفقیت برسند.

آیت‌الله محامی اطهار داشت: زندگی امام خمینی(ره) برای مسئولان ما نیز قابل الگو گیری است به گونه ای که ایشان ابتدا با توکل به خدا با دنبال انجام وظیفه و خدمت گذاری برای مردم بودند و در ادامه با تکیه و اعتماد به همین مردم انقلاب خود را شروع و ۱۰ سال به خوبی رهبری کردند.

وی گفت: امام خمینی(ره) مردم را خوب شناخت و به آن ها اعتماد کرد و تا پایان عمر خود را برای خدمت به مردم صرف نمود و این برای مسئولان درس آموز است که خدا را در نظر گرفته و به مردم خدمت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: اگر مردم و مسلمان به سخنان امامین انقلاب درست و کامل توجه و عمل می کردند وضعیت کشور ما به مراتب بهتر از شرایط حال حاضر بود.

وی ادامه داد: در شرایط سخت معیشتی انتظار از دولتمردان این است که بیشتر از گذشته برای حل مشکلات اقتصادی مردم تلاش کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: با مدیریت شایسته و استفاده صحیح از توانمندی های داخل مانند نیروی جوان مستعد، با انگیزه و خلاق می توان شرایط اقتصادی بهتری را رقم زد و از رشد قیمت ها جلوگیری نمود.

وی گفت: در مواردی وجود این مشکلات تنها به علت تحریم دشمنان نیست و خود ما مردم نیز باید انصاف را در نظر قرار داده و به سود متعارف اکتفا و از اوضاع نامطلوب اقتصادی سوء استفاده نکنیم و مسئولان نیز در این جهت کنترل کافی و لازم را داشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به بارندگی های اخیر و ایجاد برخی مشکلات برای شهرستان های جنوبی استان گفت: در هفته های گذشته شهرستان کنارک و در روزهای اخیر نیز شهرستان دلگان با مشکلاتی روبرو شده که با پیگیری های صورت گرفته مسئولان و گروه‌های امدادرسان کار را شروع کرده‌اند که جای تشکر دارد اما همچنان نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر به مردم سیل زده جنوب استان هستیم.

ارسال نظرات