استاندار اردبیل گفت: وضعیت شیوع کرونا و انتشار سویه جدید امیکرون شکننده است و باید به مراکز تجمیعی تزریق واکسن در اقصی نقاط استان افزوده شود.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۷۵
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

مراکز تجمیعی تزریق واکسن در اردبیل افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سیدحامد عاملی امشب در پنجاهمین جلسه قرارگاه شهید سلیمانی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دریافت دز سوم واکسن و اعمال قرنطینه ۵ روزه با ورود سویه جدید امیکرون، ضرورت دارد و باید با احساس مسوولیت بیشتر نسبت به این ویروس حساس باشیم.

وی با بیان اینکه پیک ششم در سراسر کشور به نوعی آغاز شده است، افزود: علی‌رغم اینکه میزان بستری‌ها و فوتی‌ها در بیمارستان‌ها کاهش یافته اما طبق آمار ارایه شده، میزان مراجعه سرپایی و تست‌های مثبت افزایش دارد.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سه هفته آتی فرمانداران در شهرستان‌ها جلسات قرارگاه شهید سلیمانی را هفتگی برگزار کنند و گزارش کمیته‌ها را بررسی و نسبت به رویکردهای مثبت و بازدارنده اقدام کنند.

ضرورت راه‌اندازی اکیپ‌های سیار تزریق واکسن 

وی با اشاره به اینکه تزریق واکسن در پیشگیری ویروس کووید۱۹ تاثیرگذار است، تصریح کرد: اکیپ‌های سیار جهت تزریق واکسن در ادارات، کارخانجات، کارگاه‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود تا گروه‌های هدف به راحتی بتوانند واکسن مورد نیاز خود را دریافت کنند.

عاملی تشریح کرد: ۹۲ درصد جمعیت استان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و دریافت دز سوم باید به اداره‌ها، زیر مجموعه آن‌ها و شعبات بانک‌ها ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف به‌ویژه در پایانه‌های اتوبوس و فرودگاه‌ها جدی گرفته شود، بیان کرد: متاسفانه حوزه انتشار سویه جدید ویروس تحت عنوان امیکرون بسیار گسترده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با اطلاع‌رسانی گسترده و شفاف‌سازی دقیق مورد توجه قرار گیرد و نسبت به تزریق دز سوم برای افراد حایز شرایط اقدام جدی شود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل از مردم استان خواست با مراجعه به مراکز بهداشتی و مکان‌های مشخص شده نسبت به دریافت واکسن دز سوم اقدام کنند.

وی گفت: در آستانه عید نوروز قرار داریم و باید با همکاری همه صنوف و دستگاه‌های اجرایی و سپاه و بسیج تلاش کنیم که مردم نسبت به گذشته کمتر متضرر شوند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این جلسه فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان، جانشین فرماندهی سپاه، رییس دانشگاه علوم پزشکی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی و معاون آموزش و پرورش استان، ایده و پیشنهادهای خود را نسبت به کنترل سویه جدید امیکرون ارایه کردند.

جهت دانلود خبر کلیک کنید

 
 
ارسال نظرات