عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با بسیج:

مذاکرات طبق سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب دنبال می‌شود / ارز ۴۲۰۰ فسادزا است اما حذف آن یک شبه ممکن نیست

ساری-سعادتی با تاکید بر اینکه مسئله مذاکرات لغو تحریم‌ها است نه موضوع هسته‌ای اضافه کرد: در تیم مذاکرات دولت رئیسی یک ستاد تطبیق سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در مسئله مذاکرات شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۸۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

خبرگزاری بسیج، مهدی سعادتی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در ساری، ضمن تبریک میلاد سراسر نور حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و بزرگداشت روز مادر و زن، و همچنین تبریک میلاد معمار کبیر انقلاب اسلامی  امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بهانه خلقت است، گفت: منزلت بانوی دو عالم در آیات تطهیر و سوره کوثر آمده است.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) یک انسان کامل است، افزود: حضرت اولین شهیده راه ولایت است.  

سعادتی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخن معروف امام خمینی (ره) که اگر سپاه نبود کشور هم نبود، اضافه کرد: پاسداری جایگاه رفیعی دارد و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند سپاه ستون خیمه انقلاب است.

نماینده مردم بابل در مجلس با تصریح بر اینکه انقلاب سرآغاز جهانی انقلاب جهانی امام زمان (روحی فداه) است، خاطرنشان کرد: سپاه در همه عرصه‌ها در صحنه است و برای تحقق آرمان‌های انقلاب جانفشانی می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تهدیدات دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی، که در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: لازمه خنثی کردن ترفند‌های دشمن، شناخت میدان و انتخاب راه عقلانی برای مقابله با آن است.

*یک زمین سوخته تحویل دولت سیزدهم داده شد

سعادتی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی‌هایی که سال‌های اخیر کشور به آن دچار شده است، افزود: متاسفانه یک زمین سوخته تحویل دولت سیزدهم داده شد، که باید با حفظ انسجام و وحدت عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس، با بیان اینکه سپاه خلا‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف پر کرده است، بیان کرد: در مازندران به یک وحدت و انسجام نیاز داریم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. همان طور که در دوران دفاع مقدس نیازمندی‌های جبهه را باین استان برطرف میکرد.

سعادتی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه اگر در دوران دفاع مقدس خط مقدم در شلمچه بود، امروز کشور در مرکز جهان و مورد توجه دنیا است، گفت:امروز ایران اسلامی در منطقه حضوری فعال و پررنگ دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس، اضافه کرد: با توجه به جایگاه انقلاب و نظام اسلامی، در هیچ مقطعی شاهد حجم سنگین تهدیدات نبودیم، که این بابت ضربات سنگینی که دشمنان از انقلاب اسلامی خوردند، میباشد، برای همین می‌بایست در مقابل تهدیدات، راهکار و راهبرد درستی داشت.

سعادتی با بیان اینکه از چهاردهه از عمر انقلاب، سی سال کشور در دست جریان اصلاحات بود که نتوانستند جامعه اسلامی و دولت اسلامی را محقق کنند، گفت: مردم با انتخاب خود و روی کار آمدن دولت سیزدهم، زمینه دولت اسلامی را فراهم کردند.

نماینده مردم بابل در مجلس، با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای همگرایی بین سران قوا مثل این دوره نبوده است، خاطرنشان کرد: هرسه قوه در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب قرار دارند.

*بکارگیری نیرو‌های انقلابی شرایط مدیریتی کشور را تغییر می‌دهد

سعادتی با بیان این مطلب که تحولات با نیروی انسانی کاربلد امکان پذیر است، افزود: بکارگیری نیرو‌های انقلابی، ولایی، کاربلد و تاثیر گذار، شرایط مدیریتی کشور را تغییر می‌دهد.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه دلال‌ها و مافی‌ها در عرصه اقتصادی و مدیریتی کارشکنی می‌کنند، خاطرنشان کرد: مدیریت در این عرصه که یک زمین سوخته تحویل دولت شده، سخت است.

 سعادتی با تاکید بر وحدت رویه که در کشور ایجاد شده، قطعا در آینده شاهد پیشرفت‌ها خواهیم بود، افزود: در اقدامات منطقه‌ای، کشور به یک دستاورد‌های بزرگی رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دیدار آیت الله رئیسی و پوتین، هم اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان به این دیدار هجمه وارد کردند، اما با تدابیر دولت و مناسبات اقتصادی، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه در آینده تحولات خوبی در حوزه تجاری و اقتصادی با منطقه شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: مشکلاتی که با سه دهه مدیریت اصلاحات بوجود آمده، در شش ماه درست نمی‌شود و حداقل چند سال طول می‌کشد.

سعادتی به گرانی‌های و مشکلات اقتصادی هم اشاره کرد و گفت:همه اینا مستلزم یک برنامه جامعه اقتصادی است که امروزه مجلس آن را به صورت یک مطالبه اصلی دنبال می‌کند.

*ارز ۴۲۰۰ فسادزا است اما حذف آن یک شبه ممکن نیست

نماینده مردم بابل در مجلس با تصریح بر اینکه روند ارز ۴۲۰۰ فسادزا است و اتخاذ این تصمیم از ریشه اشتباه بود، گفت: دولت قبلی با علم اینکه می‌دانست این روند ارز به ضرر مردم است، آن را تصویب کرد. اما یک شبه نمیتوان آن را حذف کرد و باید توزیع منابع برای قشر‌های اسیب پذیر و محروم مشخص و پیوست‌های مختلفی برای حذف باید در نظر گرفته شود.

سعادتی با اشاره به اینکه مجلس با فراخوانی ورزا و مدیران اقتصادی برای حذف ارز ۴۲۰۰، اقدام کرده است، ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ جز ضرر و زیان به حال مردم ندارد و هنوز درکمیسیون تلفیق به تصویب نرسید و باید در صحن مجلس نهایی شود.


نماینده مردم بابل در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شفافیت هم اشاره کرد و گفت: مجلس به اصل طرح شفایت با رای بسیار بالا رای کامل داده است.

سعادتی با تاکید بر اینکه مجلس باید در این طرح خط شکن باشد، گفت:  موضوع وضعیت درآمد اموال و حقوق کارکنان دولت، و قوه قضائیه به صورت شفاف مشخص شده است، اما همچنان مجلس در این مسئله دچار تعلل شدکه باید رفع شود.

*دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران دولتی سم کشنده است

نماینده مردم بابل در ادامه به عدم دخالت نمایندگان در انتصابات  دولتی هم اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم دو افتخار بزرگ از رهبر معظم انقلاب کسب کرده است، آن هم  قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجلسی که معظم له از آن گفتند برای همین باید در راستای تبعیت از حضرت آقا نمایندگان به مباحث دخالت در انتخاب وزرا و مدیران  ورود پیدا نکنند چرا که این دخالت به نوعی سم کشنده است.

سعادتی اضافه کرد: بهرحال تغیر مدیریتی در کشور روند کندی دارد و باید در این امر تسریع صورت بگیرد و نمایندگان هم میتوانند  درصورت نیاز، مشورت دهند.

*مذاکرات طبق سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب دنبال می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به مذاکرات هم اشاره کرد و گفت: تیم دولت قبلی در مذاکرات متاسفانه نتوانست منویات رهبر معظم انقلاب را در قضیه برجام حقق کند و ما شاهد یک وادادگی و انحراف در مذاکرات بودیم، اما در تیم مذاکرات دولت رئیسی  یک ستاد تطبیق سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب در مسئله مذاکرات شکل گرفته است.

سعادتی با تاکید بر اینکه مسئله مذاکرات لغو تحریم‌ها است نه موضوع هسته‌ای  اضافه کرد: جز به جز روند مذاکرات نظارت در آن صورت میگیرد. غربی‌ها بسته‌های پیشنهادی ایران را پذیرفتند و در حال بررسی هستند، اما هنوز نتیجه عملیاتی گرفته نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود:  آمریکا به ما منفعتی نمی‌رساند و هدف آن نابودی نظام اسلامی است و ما در مذاکرات با آمریکا هیچ مذاکره مستقیمی نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار