مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان در گفت‌وگو با «بسیج»عنوان کرد
زنجان _ مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان، گفت :حضرت زهرا مرضیه (س) در هویت بخشی به زنان و ارتقای جایگاه زنان نقش مهمی داشت.
کد خبر: ۹۴۰۹۲۳۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

حجت الاسلام محسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، اظهار داشت :برای پی بردن به نسل حضرت زهرا مرضیه (س) در هویت بخشی به زنان و ارتقای جایگاه زنان باید نگاهی به  فضای عصر جاهلیت که دختران را زنده بگور می کردند و نسبت به زنان نگاه تحقیر آمیز داشتند و زن در ارث همانند کالا به ورثه انتقال می یافت. 


نقش حضرت زهرا(س) در هویت بخشی زنان در جامعه

وی با بیان اینکه در اسلام کرامت انسانی هر جنسیت و فردی بسته به تقوای شخص دارد، بیان داشت :با تولد حضرت زهرای مرضیه (س)  این موضوع کاملا مشخص شد و این بانو نشان دادند که در  فضیلت، کمال و ارزش ها بین مرد و زن هیچ تفاوتی نیست بلکه تفاوت ها در مسئولیت ها می باشد. 



این مسئول با اشاره به علم و فضیلت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت :این بانوی بزرگ دردانه عالم هستی و به تعبیر پیامبر اکرم (ص) سرور زنان اوّلین و آخرین و برترین بانوی جهان است و این خود نشان دهنده جایگاه زن در اسلام می باشد. 



حجت الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) عالمه بودند، اذعان کرد :این بانوی بزرگوار با علم لدُنی از مسائل آگاه بود و در طول حیاتش ملائکه با ایشان صحبت می کردند. 



مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان یادآور شد :ادامه نسل پیامبر اکرم (ص) از حضرت فاطمه زهرا (س) خود  نشان از جایگاه ویژه بانوان دارد. 



این مسئول با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر بارها می‌فرمایند که پس از من علی(ع) و امامان از نسل و ذریه من هستند، افزود :افتخاری که نصیب حضرت زهرای مرضیه (س) شد نسل و ذریه نبی اکرم (ص) از طریق فاطمه زهرا (س) ادامه پیدا کرد  در حالی که در آن عصر جاهلیت گمان می کردند نسل فقط از طریق پسران ادامه دارد. 



حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه در تفسیر سوره کوثر ((انا اعطیناک الکوثر)) یکی از معانی کوثر خیر کثیر است، بیان داشت :منظور از کوثر کثرت ذریه‏اى است که خداى تعالى به آن جناب ارزانی داشته است و همینطور مسئله ای که هست کثرت ذریه یکى از مصادیق خیر کثیر است و  فرزندان فاطمه (س) ذریه رسول خدا (صِ) هستند.



وی با اشاره به فعالیت اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، عنوان کرد :فعالیت این بانوی بزرگ پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) بیشتر از قبل بود  و زمانی که خطبه فدکیه را قرائت کردند نشان دهنده جلال و عظمت ایشان بود. 



مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان زنجان در پایان با بیان اینکه زمانی  که خطبه فدکیه  را با نهج‌البلاغه مقایسه می کنیم متوجه می شویم خطبه ها از لحاظ محتوایی و موضوعی نزدیک به مطالب نهج‌البلاغه است، خاطرنشان کرد :محتوای خطبه های فدکیه نشان دهنده جایگاه ویژه بانوان در مسائل اجتماعی جامعه است . 




ارسال نظرات