امام جمعه تربت حیدریه:

تکریم خانواده معظم شهدا باید عملی باشد/واکسیناسیون یک واجب اجتماعی است

حجت الاسلام عصمتی گفت: تکریم عملی خانواده شهدا بدان معناست که هرکس در هر جایی که هست وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد، اگر مسوولیتی دارد برای خدا و خدمت به مردم به وظیفه خود عمل کند و اگر در بازار است به گونه ای عمل کند که موجب خوشنودی خداوند متعال باشد.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۸۱
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، حجت الاسلام عصمتی گفت: تکریم عملی خانواده شهدا بدان معناست که هرکس در هر جایی که هست وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد، اگر مسوولیتی دارد برای خدا و خدمت به مردم به وظیفه خود عمل کند و اگر در بازار است به گونه ای عمل کند که موجب خوشنودی خداوند متعال باشد.

 

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی انجام واجبات را بر دو نوع اجتماعی و فردی عنوان کرد و افزود: یکی از مصادیق واجبات اجتماعی تزریق عمومی واکسیناسیون است و به عنوان عمل به تقوا مردم را به تزریق واکسن توصیه می کنیم.

 

وی در بخشی دیگر به سالروز ارتحال حضرت فاطمه ام آلبنین سلام الله و روز تکریم همسران و مادران شهدا اشاره کرد و گفت: باید بصورت مداوم یاد شهدا و خانواد آنان در مجامع عمومی و خصوص گرامی داشته شود، گاهی این تکریم به یک دلجویی و احوالپرسی و زبانی است اما تکریم مهمتر عملی است و در عمل و رفتار خانواده شهدا را باید تکریم کنیم.

 

حجت الاسلام عصمتی بیان کرد: تکریم عملی خانواده شهدا بدان معناست که هرکس در هر جایی که هست وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد، اگر مسوولیتی دارد برای خدا و خدمت به مردم به وظیفه خود عمل کند و اگر در بازار است به گونه ای عمل کند که موجب خوشنودی خداوند متعال باشد.

 

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی اظهار داشت: تریبون های عمومی جای انتقاد تند نیست و برادران دینی در جامعه عیب یکدیگر را به خودشان بگویند تا برطرف بشود و حیثیت مومن نیز حفظ شود. 

 

امام جمعه تربت حیدریه گفت: باید مراقب باشیم گفتاری که یاس و ناامیدی ایجاد می کند را بر زبان نیاوریم و این به لحاظ شرعی جایز نیست، لذا صاحبان جراید و رسانه ها متوجه باشند که مردم باید به آینده امیدوار باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار