ساری- استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راز موفقیت پیامبر(ص) در دوران رسالت،این بود که اهل سخت گرفتن و تکلف نبود،خاطرنشان کرد: توصیه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به خانم ها این است که زندگی را از قید و بند تشریفات و تجملات آزاد کنند.
کد خبر: ۹۴۰۹۵۶۴
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) ، روز مادر و هفته گرامیداشت مقام زن، ویژه برنامه جشن میلاد کوثر توسط شورای راهبردی سیاستگذاری زنان و خانواده استان مازندران همزمان با سراسر کشور در سینما سپهر ساری برگزار شد.

حجت الاسلام ابراهیمیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم،با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) گفت: اگر زندگی راحت گرفته شود، راحت میتوان زندگی کرد.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه غالبا خانم ها خود را گرفتار مد و مد پرستی، تشریفات زائد و تجملات و ..می کنند، دچار مشکل می شوند، افزود: صله ارحام، مراسم ازدواج و دیدوبازدید ها اکثرا با سختی است چرا که انسان خود را به تکلف و سختی می اندازد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راز موفقیت پیامبر(ص) در دوران رسالت،این بود که اهل سخت گرفتن و تکلف نبود،خاطرنشان کرد: توصیه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) به خانم ها این است که زندگی را از قید و بند تشریفات و تجملات آزاد کنند.

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که راه درمان عصبانیت چیست، اضافه کرد: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) برای درمان عصبانیت هفت راه را بیان کردند که یکی از آن جریمه کردن است .که هروقت عصبانی شدی خود را جریمه کن.

حجت الاسلام ابراهیمیان، در ادامه با تصریح بر اینکه بانوان باید از حساست بی جا و بی مورد در زندگی بپرهیزند، گفت: اسلام انسان ها را به دو دسته تقسیم کرده است انسان های حساس و زودرنج و انسان های بیخیال و اهل تغافل.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی (علیه السلام) که انسان باید رفتار زشت و ناپسند دیگران را باید شوخی تلقی کرد، گفت:بی خیالی به این معنا است که از حرف های بد دیگران ناراحت نشود.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه بانوان باید برای خود زندگی کنند نه دیگران، خاطرنشان کرد: در کجای دین گفته شده است که باید برای دیگران زندگی کرد، تا دیگران آنها را بپسندند درصورتی که اسلام گفته است برای خدا باید زندگی کرد.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه برای خدای زندگی کردن، باعث آرامش و آسایش می شود، گفت: زندگی کردن برای مردم ، انسان را دچار سختی و مشکلات می کند اما برای خدا زندگی کردن ، برای انسان موجب سعادت و عاقبت بخیری می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها