فرمانده انتظامي شهرستان ملاير خبر داد
ملایر-فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از پايان اختلافات چند ساله بين دو طايفه با وساطت پليس و ريش سفيدان در يکي از روستاهای اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۲۷
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

سرهنگ احمد ساکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: در پی اختلافات خانوادگی منجر به درگیری‌های دسته جمعی چند ساله بین دو طایفه در شهرستان ملایر و تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد، حسب وظیفه و بر اساس آموزه‌های دینی ما که صلح، بخشش و رضایت از مسائلی است که در اسلام مورد تاکید جدی قرار گرفته است، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای جلوگیری از هرگونه تنش و نزاع‌های بعدی، انتظامی شهرستان پس از برگزاری چند جلسه و همچنین دعوت از بزرگان و ریش سفیدان، معتمدان و متنفذین ضمن دعوت طرفین به خویشتن‌داری، به این اختلاف کهنه با وساطت همه بزرگان پایان داده شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: معتمدان و ریش سفیدان، سفیران صلح و سازش در بین مردم هستند و پلیس برای پیشگیری از جرایم نیازمند استفاده از این ظرفیت عظیم است.

وی ادامه داد: میانجی‌گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می‌طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات، از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همدلی با یکدیگر حفظ کنند.

ساکی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه مردم و رسانه‌ها بتوانیم گام‌های بیشتری در راستای فرهنگ‌سازی و ارج نهادن به سنت‌های دینی و گسترش فضای صلح و سازش برداریم و توصیه موکد پلیس به عنوان خدمتگزار به همه مردم، مسئولان و متنفذین و ریش سفیدان این است که  در بحث اختلافات و کدورت‌ها و مواردی این چنین، ورود پیدا کنند و سنت‌های دینی و مذهبی از جمله گذشت و بخشش را رواج دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات