خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری خوزستان گفت: در گام دوم انقلاب، حیاتی‌ترین وظیفه حوزه هنری، رشد، پرورش و شناسایی هنرمندان انقلابی است، هنرمندانی که با زبان هنر دغدغه‌های مردم را نشان می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۲۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

محمد شهباز گهرویی، رئیس حوزه هنری خوزستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اهمیت شناسایی و پرورش استعدادهای هنری در شهرستان‌ها و به ویژه مناطق حاشیه اظهار کرد: در گام دوم انقلاب، حیاتی‌ترین وظیفه حوزه هنری، رشد، پرورش و شناسایی هنرمندان انقلابی است، هنرمندانی که با زبان هنر دغدغه‌های مردم را نشان می‌دهند.

وی افزود: ما نیز در استان، استعدادهای نهفته بسیاری داریم که باید شناسایی شوند تا از ظرفیت آنها در راستای ترویج هنر انقلابی بهره ببریم.

رئیس حوزه هنری خوزستان در تشریح دستورکار این حوزه جهت شناسایی استعدادهای ناشناخته‌ی استان عنوان کرد: پرورش هنرمندان جوان انقلابی در دستور کار حوزه هنری است تا از طریق این هنرمندان آثار انقلاب خلق و منتشر شود.

وی با تاکید بر تولید محتوای هنر انقلابی براساس سند زیست بوم فرهنگی استانی افزود: حوزه هنری بر اساس سند زیست‌بوم‌ فرهنگی خوزستان در راستای معرفی مناطق مختلف بومی از طریق تولید آثار هنری تاثیرگذار و ماندگار گام برداشته است.

شهباز گهرویی ضمن اشاره به تولیدات حوزه هنری در قالب‌های متنوع، بیان کرد: حوزه هنری در بخش تخصصی هنری، تاریخ شفاهی، مرکز هنر اجتماعی و مردمی، خلاقیت و همچنین مرکز رشد و ارتباطات فعالیت می‌کند.

وی افزود: مرکز رشد و استعدادیابی حوزه هنری با توانمندسازی هنرمندان استان در رشته‌های مختلف تلاش می‌کند آثاری حرفه ای تولید نماید، همچنین در مرکز تخصصی هنری، فعالیت‌های نمایشی، شعر و داستان، پژوهش، موسیقی، مستندسازی و هنرهای تجسمی انجام و دنبال می‌شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان در رابطه با جزئیات اجرای طرح بازآفرینی هویت فرهنگی هنری مناطق حاشیه و محروم خوزستان گفت: هفت اثر هنری در حوزه موسیقی و سرود برای مناطق محروم شهرستان اهواز، سوسنگرد و هویزه تولید شده است که در اهواز مربوط به مناطق حصیر آباد، منبع‌آب، ملاشیه و کوی علوی می باشد.

وی با بیان اینکه سه فیلم کوتاه و هفت مستند در حوزه هنری خوزستان در حال تولید است افزود: علاوه بر این‌ها سه کتاب داستانی براساس زیست بوم مناطق حاشیه و کم برخوردار اهواز نیز تولید شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

شهباز گهرویی با اشاره به تولید محتوای ۳۰۰ سوژه انقلاب اسلامی در خوزستان عنوان کرد: در حوزه ادبیات پایداری گروه های هنری فعال شناسایی شد‌ه‌اند تا در شهرستان‌های ایذه، آبادان، اهواز، دزفول و خرمشهر در رابطه با مسائل اجتماعی، مدافعان سلامت و مدافعان حرم تولید اثر کنند.

وی افزود: همچنین رسانه حوزه هنری خوزستان در سه بخش مکتوب، ویژه نامه‌های خبری و حوزه مجازی فعالیت می‌کند تا تولیدات هنرمندان انقلابی استان را منتشر و معرفی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها