خبرهای داغ:
تبریز- مسئول بسیج جامعه زنان سپاه آذربایجان شرقی در حاشیه اهدای خون، اهتمام بانوان را در اهدای خون شایسته قدردانی دانست.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۵۴
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، منصوره کیانی در حاشیه اهدای خون بانوان شاغل در ادارات مختلف استان را در یاری رساندن به بیماران نیازمند ارزشمند خواند و گفت: هرسال چندین بار بانوان اقدام به این کار خداپسندانه می کنند.

وی فرهنگ سازی را در خصوص این کار ارزشمند مهم عنوان و اظهارداشت: برای اینکه بانوان مشارکت بیشتری داشته باشند باید آگاه سازی و فرهنگ سازی در این خصوص در جامعه بیشتر شود.

مسئول امور بانوان انتقال خون آذربایجان شرقی نیز از روند رو به رشد اهدای خون بانوان به بیماران نیازمند خون خبر داد.

محبوبه شفیعی گفت: برخلاف تصور عامه بانوان نیز همانند مردان می توانند در سال چندین نوبت خون اهدا کنند و این امر نسبت به سال های گذشته روند افزایشی داشته است.

وی اضافه کرد: برای اینکه شاهد مشارکت بیشتر بانوان در اهدای خون باشیم نیازمند فرهنگ سازی و آگاه سازی در جامعه هستیم تا مردم به این باور برسند که اهدای خون بانوان آسیبی به سلامتی آن ها نمی زند بلکه موجب شادابی و سلامت آن ها نیز در اثر تولید گلبول های قرمز و خون تازه می شود.

دکتر شفیعی ادامه داد: در همه اقشار جوانان، بانوان و مردان افرادی نمی توانند خون اهدا کنند که دارای بیماری زمینه ای، مشکلات قلی و عروقی و شرایط خاص باشند.

وی توجه به سلامت اهدا کنندگان در مرکز انتقال خون را نیز مهم دانست و افزود: بسیاری از مردم از اینکه هنگام مراجعه توسط همکاران ما سوالاتی پرسیده می شود گلایه می کنند در حالی که این سولات برای سلامتی خود آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است که قادر به اهدای خون هستند یا نه.

دکتر شفیعی ادامه داد: همچنین این سوالات برای سلامتی خون گرفته شده نیز حایز اهمیت است چراکه این خون اگر موردی داشته باشد هنگام تزریق به بیمار موجب عارضه های دیگری می شود.

مسئول امور بانوان انتقال خون آذربایجان شرقی در حاشیه این برنامه از منصوره کیانی؛ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا به نمایندگی از همه بانوان شاغل در استان قدردانی کرد.

اهتمام بانوان در اهدای خون شایسته قدردانی است

به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، روز زن و مقام مادر بانوان شاغل ادارات مختلف در تبریز با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند به فراورده های خونی شتافتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها