خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مسجد در بین مردم باید مرجعیت داشته باشد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مسجد در بین مردم باید مرجعیت داشته باشد، گفت: امام جماعت باید در محل، مرجعیت داشته باشد و بتواند برای رفع مشکلات مردم و محله تلاش کند.
کد خبر: ۹۴۰۹۷۸۲
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز در دیدار با مسئول و اعضا مرکز امور رسیدگی به مساجد استان همدان، خدمت در عرصه مسجد را توفیق الهی برشمرد و اظهار داشت: افرادی که در حوزه مسجد مشغول فعالیت و خدمت هستند، باید قدردان این نعمت الهی باشند و از آن به نحو احسن برای خدمت به مسجد و اسلام استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه آبادانی مساجد تنها به ساخت مسجد نیست، گفت: همه ما باید تلاشمان آن باشد تا مساجد را به معنای واقعی کلمه و در تمام عرصه‌ها آباد کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به مراجعات مردمی در رابطه با مساجد و موضوع انتخابات هیئت امناء، یادآور شد: در انتخابات هیئت امناء مساجد باید به سمتی حرکت کنیم که مساجد به صورت مردمی اداره شود و مرکز امور رسیدگی به مساجد به عنوان ناظر وارد عمل شود، نه برگزار کننده.

وی افزود: لازم است تا انتخابات گذشته مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار گیرد و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف نیز برطرف و روند اجرایی کار اصلاح شود.

شعبانی با بیان اینکه کار اصلی روحانیت، مسجد است، اظهار داشت: از دیگر مسائلی که در رابطه با مساجد لازم به یادآوری است، لزوم آشنایی ائمه جماعت با مدیریت در محل است.

وی با تاکید بر اینکه مسجد در بین مردم باید مرجعیت داشته باشد، خاطر نشان کرد: گاهی از موارد حضور امام جماعت در مسجد، در حد نیم ساعت، آن هم مختص به نماز است در حالی که امام جماعت باید در محل، مرجعیت داشته باشد و بتواند برای رفع مشکلات مردم و محله تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در عمل باید شاهد چنین مسئله‌ای باشیم، گفت: امام محله باید به معنای واقعی کلمه، امام محله باشد و مردم اولین مکان برای حل مشکلات محله خود را مسجد و امام جماعت محل بدانند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار