خبرهای داغ:
تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا زمانی که سرمایه در تولید، گردش منطقی نداشته باشد، فعالیت‌های دلالی جای اشتغال پایدار را می‌گیرد و به تدریج ناهنجاری‌ها به هنجار مبدل می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۰۹۹۸۳
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

وقتی کسب و کارهای سهل و آسان جای اشتغال پایدار را می‌گیرد!

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمد فرشکاران در نشستی با کارآفرینان استان، اظهار کرد: ناراحتم از اینکه آذربایجان‌شرقی با وجود داشتن سرمایه انسانی توانمند، پتانسیل‌های طبیعی و پیشینه شکوهمند فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در مقطع کنونی در هدفگذاری‌ها دچار اشتباه و در حرکت گرفتار تعلل شده و اتفاقاتی افتاده که گویا جریانی عمدی ما را به سمت رخوت و سکون دعوت می‌کند!
وی افزود: نهادهای بین‌المللی با 9 شاخص، فضای کسب و کار کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند که متاسفانه کشور ما و به تبع آن استان آذربایجان‎شرقی وضعیت چندان مطلوبی در این شاخص‌ها ندارند.
این مسئول در عین حال خاطرنشان ساخت: البته بومی سازی ارزیابی فضای کسب و کار در استان ضروری است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر آن است تا با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نسبت به کاربردی نمودن این ارزیابی اقدام کند.
فرشکاران متذکر شد: تا زمانی که سرمایه، در تولید و اشتغالزایی گردش منطقی نداشته باشد، فعالیت‌های کاذب دلالی و کسب و کارهای سهل و آسان جای اشتغال پایدار را می‌گیرد و به تدریج ناهنجاری‌ها به هنجار و ارزش مبدل می‌شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: درد اساسی استان مشخص است؛ فرهنگ ارج‌گذاری به ثروت و احترام به سرمایه‎گذار هنوز در جامعه ما نهادینه نشده و در این عرصه اگر انتزاعی رفتار کنیم نتیجه نخواهیم گرفت.
این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی و گردشگری و همجواری استان با کشورهای خارجی یادآور شد: با محترم شمردن صاحبان‌ فکر، سرمایه‌گذاران و صنعتگران می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت پیشرفت استان برداریم.
فرشکاران تصریح کرد: پتانسیل‌های آذربایجان‌شرقی را به قدری قوی دیدم که اگر میزان اعتبارات دولتی به حداقل ممکن برسد، با واقع‌نگری، برنامه‌ریزی‎های موثر و همت مسئولان، این استان توانایی مدیریت اقتصادی خود را خواهد داشت و برنامه‌ها و پروژه‎های اساسی را با جلب مشارکت خیران، نهادهای مدنی و فعالان بخش خصوصی به پیش خواهد برد.

ارسال نظرات