خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: مکتب فاطمی گره گشای تمام بن بست‌های امروز جهان است و همه کلیدهای گشایش در دست خداوند یکتاست و در این مکتب بن‌بست وجود ندارد لذا باید از شیوه‌های جدید تبلیغ و فرهنگی برای ترویج فرهنگ فاطمی تلاش کنیم.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۳۴
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیت الله عبدالکریم عابدینی در همایش طلیعه داران فاطمی، ویژه اساتید، طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان قزوین با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی(ره) اظهار کرد: رسالت جهانی رسول خدا، آرمان حضرت زهرا (س) بود و امام راحل هم این آرمان را اجرایی کردند چون اسلام دین خاتم و حضرت محمد(ص) هم پیامبر خاتم هستند یعنی پس از اسلام دین دیگری نیست و پس از پیامبر هم پیامبر دیگری نیست.

وی افزود: حیطه تبلیغی پیامبر هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد به طوری که در آیات می‌خوانیم «یا ایهاالناس...» یعنی هیچ نقطه‌ای از زمین و هیچ نفری از زن و مرد عالم نیست که از حیطه رسالت پیامبر بیرون باشد، اگر ما طلبه‌ها این مفهوم را بفهمیم، از سنگینی باری که بر دوش ما است، خوابمان نخواهد برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: امام راحل تنها یک فیلسوف و عارف نبود و تنها یک فقیه نبود که صرفا به احکام بپردازد بلکه در نوع خودش یک انسان کامل بود و نمونه‌ای بارز و جامع بود که در عصر غیبت توانست ائمه (ع) را در کمال وجودی خود به ما بفهماند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امام راحل فرمودند؛ ما انقلاب اسلامی را به همه جهان صادر می‌کنیم؛ که این تفسیر همان شعار لا اله الا الله است.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: دین اسلام شجره طیبه است و در بستر دین اسلام است که حضرت زهرا (س) بانوی اول جهان در سیستم پیامبر اسلام(ص) می‌شود.

وی ابراز کرد: حضرت زهرا (س) در قنوت نمازش همه را دعا می‌کرد به جز خودش و حدیث « الجار ثم الدار» را در عمل اجرا کرد. و این تفکر فاطمی است که می‌تواند جهانی فکر کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با سیره علوی، فاطمی، حسنی و حسینی توانست کشورهای منطقه را نجات دهد و همه ملت‌های این کشورها با محبت از او استقبال می‌کردند.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت زهرا (س) معلم اول و آخر عالمیان است و همه ما وظیفه داریم که هرکدام همانند سردار سلیمانی در مکتب فاطمی نقش آفرینی کنیم.

آیت الله عابدینی گفت: مکتب فاطمی گره گشای تمام بن بست‌های امروز جهان است و همه کلیدهای گشایش در دست خداوند یکتاست و در این مکتب بن‌بست وجود ندارد لذا باید از شیوه‌های جدید تبلیغ و فرهنگی برای ترویج فرهنگ فاطمی تلاش کنیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها