خبرهای داغ:
ذوالفقارزاده گفت:دانشگاه، برای جهانی کردن پیامهای انقلاب اسلامی بنا شده و این رسالت در حد کمال اجرا نشده است. در اساسنامه دانشگاه نیز اینگونه بیان شده که علم آموزان دانشگاه باید سفیران انقلاب باشند.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۰۶
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آئین تکریم و معارفه مسوول سازمان بسیج اساتید استان قزوین با حضور محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی، دکتر قاسمی سرپرست دانشگاه امام خمینی(ره)، حجت الاسلام زارعی مسوول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و جمعی از مسوولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

دکتر حسن ذوالفقارزاده مسئول بسیج اساتید استان قزوین در این مراسم با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) که «دنیا آرامش به خود نخواهد دید مگر اینکه از ما اهل بیت پیروی کند» بیان کرد: این حدیث حضرت زهرا(س) نشان از جهانی شدن اسلام است. دانشگاه، برای جهانی کردن پیامهای انقلاب اسلامی بنا شده و این رسالت در حد کمال اجرا نشده است. در اساسنامه دانشگاه نیز اینگونه بیان شده که علم آموزان دانشگاه باید سفیران انقلاب باشند.

وی گفت: رسالت ما بسیار سنگین است. در آستانه ۴۳ سالگی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر قرار داریم و به فرموده امام راخل، انقلاب ما انفجار نور بود. این انقلاب عطیه ای الهی است و حفظ انقلاب و نظام از واجبات است. هر یک از این فرمایشات،پیامها بسیار پرمحتوایی دارد اما هنوز ما رسالت خود را انجام نداده ایم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان قزوین اظهار کرد: امام راحل فرمودند؛ جبهه بعد از جنگ، جبهه دانشگاه است و امروز با نگاهی به عملکرد گذشته باید دید تا چه اندازه در این جبهه اقدام کرده ایم و آیا در دانشگاه جبهه ای ایجاد کردیم که نیروهای آن همچون رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس باشند؟

ذوالفقارزاده عنوان کرد: چهل سال اول انقلاب گذشت و در چهل ساله دوم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده دو مطلب هفت بار از سوی رهبر معظم انقلاب برای پیشبرد اهداف انقلاب مطرح شد.

وی با اشاره به بیان دو نکته مهم بیان شده از سوی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: «علم و پژوهش» و «معنویت و اخلاق» دو نکته مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است. دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است. معنویت و اخلاق در بیانیه گام دوم از نگاه رهبر انقلتب، یعنی برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و در جامعه بوده و اخلاق به معنای فضیلت های همچون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمندان، راستگویی، شجاعت، تواضع و اعتماد به نفس است.

مسوول سازمان بسیج اساتید استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب که به علم و پژوهش اشاره فرمودند جایگاه و وحدت حوزه و دانشگاه مدنظر است که این دو رسالت به اتفاق و در تعامل باهم باید پیش روند. مقام معظم رهبری می فرمایند که ما از قله های جهان بسیار عقب هستیم و باید به قله ها دست یابیم.

ذوالفقارزاده اضافه کرد: اگر دانشگاه بخواهد رسالت خود را انجام دهد و به ویژه بسیج اساتید، قطعا باید با مسایل صنعتی، کشاورزی ارتباط تنگاتنگ داشته باشد تا بتوان مشکلات کشور را برطرف کرد. ارتباط دانشگاه با این دو حوزه، با توجه به پتانسیلی که در دانشگاه وجود دارد به خوبی اتفاق نیفتاده است و لذا ما از این قاهدهلیی که مقام معظم رهبری مطرح کردند بسیار عقب هستیم و نتوانستیم ارتباط خوبی در این زمینه ایجاد نماییم.لذا از مسوولان می خواهیم که در ایجاد این ارتباط تلاش کنند.

وی یادآور شد: طبق اعلام وزارت علوم ۹۵ درصد مقالات قابل استفاده نیستند. باید تحول و انقلابی در این زمینه ایجاد شود. زمانی که دانشگاه بتواند یک معضل اجتماعی و یا مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند، توانسته به رسالت خود عمل نماید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها