هشدارهای پیشگیری از سرقت مغازه ها از سوی پلیس آگاهی استان مرکزی

رئیس پلیس آگاهی استان از شهروندان خواست تا با عمل بهنگام، به توصيه هاي کارشناسان این پليس از سرقت احتمالی مغازه های خود، از سوی سارق و یا سارقان پیشگیری کنند.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۴۷
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرهنگ  کامیار چهری رئیس پلیس آگاهی استان با تبیین استفاده کاربردی از راهکارهای علمی برای از بین بردن پدیده نابهنجار سرقت در جامعه بیان داشت: با گسترش فيزيكي و اجتماعي شهرها و تبديل شدن آنها به مراكز جمعيتي بزرگ و افزايش ناهنجاري هاي اجتماعي، يكي از دغدغه هاي شهروندان بحث سرقت از محل های کسب خود از سوی سارق و یا سارقان است كه بايد نسبت به مهار آن به صورت هدفمند و كارشناسي اقدامات لازم صورت پذیرد.


وی خاطر نشان کرد:صرف نظر از مجازات‌های تعیین‌ شده از سوی قانونگذار برای مرتکبان جرم سرقت، موضوعی که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، پیشگیری از وقوع سرقت است تا افراد متحمل خسارات و هزینه‌های غیر قابل جبران نشوند.


رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با تاکید بر تلاش و هوشیاری هرچه بیشتر شهروندان در ارتقاء روز افزون ایمنی محل کسب خود افزود: شایسته است تا واحدهای صنفی مختلف با بهره گیری از تجهیزات نوین امروزی و عمل به توصیه ها کاربردی زیر، امکان هرگونه سرقت را از سوی سارق و یا سارقان در مغازه های خود از میان ببرند.


1-محل نصب آژير خطر را در مغازه های خود، به گونه ای انتخــــاب کنيد که سارقان نتوانند آن ‌را به سهولت تشخيص دهند. ‏

‏2-چنانچه مجاور يا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌اي وجود دارد، ديوارهاي مغازه را با آهن و بتون محکم و غيرقابل ‏نفوذ کنيد. ‏

‏3- پول نقد بيش از حد معمول در مغازه نگه‌داري نکنيد و آن را بلافاصله به بانک تحویل دهید.

‏4- افرادي را به‌ عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب کنيد که از قبل، مورد شناسايي و تأييد اشخاص مطمئن و یا اقوام مورد اطمینان قرار گرفته باشند.

‏5-هنگامي که مشتري داخل مغازه است، به هيچ عنوان محل کسب خود را ترک نکنيد. ‏

‏6-در صورت امکان از درب های الکتريکي و ضدسرقت استفاده کنيد. ‏

‏7-ديوارها، سقف و کف مغازه‌هاي طلافروشي را با ميلگرد و بتون به قطر حدودا 20سانتي‌متر محفوظ کنيد. ‏

‏ 8-در هنگام تعطيلي، طلا و جواهرات را از روي ويترين جمع‌آوري و داخل گاوصندوق بگذارید.

‏9-از خريداري اموال، اشيا و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافي از سوی افراد ناشناس خودداري کنيد. ‏

‏10-به کارگران و خدمتگزارانتان، هرگز اجازه ندهيد تا افرادي را به‌ عنوان دوست و هم‌شهري خود به محل کار بياورند. ‏

‏11- متصدیان مــغازه‌هاي طلا و جواهر فروشي، همواره باید سعی داشته باشند تا در آغاز روز کاری، طلاجات را به دور از چشم دیگران، در داخل ویترین مغازه شان گذاشته و در پایان کار نیز به دور از چشم افراد، آنها را از ویترین جمع کنند.

‏12- متصدیان طلافروشی ها همواره باید از انواع جواهرات موجود در مغازه عکس تهيه و در آلبوم مخصوص خود نگه‌داري کنندتا در صورت سرقت، قابل ‏شناسايي باشند. ‏

‏13- متصدیان طلافروشی ها، در هنگام روبه‌روشدن با افراد مشکوک در مغازه خود، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا مشخصات آنان را به‌خاطر بسپارند و در نخستین فرصت، ‏مأموران را در جريان قرار دهند.

‏14-متصدیان واحدهای صنفی مختلف تا زماني که به شاگرد مغازه‌ خود اطمينان کافي پيدا نکرده‌اند، هرگز نبایدکليد مغازه يا گاو صندوق را به او دهند و اگر به ‏دلايلي مجبور به اخراج کارگر يا شاگرد مغازه‌ خود شدند،باید بلافاصله قفل‌هاي مغازه را تعويض کنند.

15-ترجيحاً گاوصندوق محل نگه‌داري طلا و جواهرات را در داخل ديوار جاسازي کنيد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار