خبرهای داغ:

برنامه‌های دهه فجر در دانشگاه‌های فارس تشریح شد

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی فارس برنامه‌های دهه فجر در دانشگاه‌های این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۴۸
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید مصطفی موسوی امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر به تشریح برنامه های این مناسبت در دانشگاه های استان فارس پرداخت و اظهار داشت: دوره دو هفته ای طرح ولایت، نشست های بصیرتی و کرسی های آزاد اندیشی با موضوع
بازگویی اهداف و آرمان‌های انقلاب برای نسل جوان و تشریح وظایف آن‌ها در حفظ این آرمان‌ها، مقایسه انقلابهای مهم دنیا، دستاوردهای گام اول انقلاب و انتظارات پیش رو در گام دوم انقلاب، کارآمدی نظام انقلابی، مقایسه انقلاب های مهم جهان، مدیر جوان حزب اللهی، نقش ایران در منطقه، تقابل تفکر انقلابی گری با تفکر غرب گرایی و لیبرال در دهه فجر امسال برگزار می شود.

وی از برگزاری نشست‌های فرهنگی، علمی، هنری با محوریت موضوعاتی با کلید واژه‌های دانشگاه، جوان، انقلاب، گفتمان بررسی ریشه های انقلاب اسلامی، گفتمان بررسی حکومت اسلامی و نظام های غربی، گفتمان بررسی نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان بررسی نیازهای علمی جمهوری اسلامی و نقش دانشجویان در آن، گفتمان وقایع شناسی پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی نقش امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی و بررسی نقش مقام معظم رهبری در استمرار موفقیت های جمهوری اسلامی، گفتمان بررسی نقش رسانه ها در تداوم پیروزی انقلاب اسلامی و... خبر داد و افزود: مسابقه ی ویژه ورودی های جدید دانشگاه، چاپ نشریه و ویژه نامه متناسب با این ایام، برگزاری دوره تشکیلاتی ویژه طلبه های جوان با رویکرد راهیان نور، دوره تشکیلات دخترانه با حضور جانشین خواهر بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس از برنامه های دیگر دهه مبارک فجر در دانشگاه های استان فارس است.

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، اجرای وبینار در طرح ساعد ( طرح ارتباط دانش آموزی و دانشجویی)، وبینار آموزشی جهت دانش آموزان و پشت کنکوری ها را از برنامه های ایام الله دهه فجر در دانشگاه های فارس عنوان و خاطرنشان کرد:
شروع به کار مدرسه هنر دانشجویی ( مهد)و برگزاری دوره های ورکشاپ هنری با موضوع داستان نویسی و فیلم سازی از جمله برنامه های دیگر است.

موسوی با بیان اینکه دوره های خط امام دانشگاهی ویژه تداوم طرح ولایت و اردوی علمی راهیان پیشرفت به مدت یک هفته و بازدید از منطقه عسلویه و پارس جنوبی و بندرعباس و مراکز علمی نیز برگزار می شود اضافه کرد: از پایگاه های اسوه و الگو در مباحث فرهنگی هنری، علمی، سیاسی، جهادی، رشد و کادرسازی و... تجلیل می شود.

وی برگزاری دوره تکمیلی کنشگران حوزه خانواده، مسابقات فرهنگی شامل مسابقات کتابخوانی، مقاله نویسی، وبلاگ نویسی، کاریکاتور، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، دهه فجر و وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و حضور دانشجویان در برنامه های صدا و سیما برای گفتمان سازی و برگزاری دوره توانا ویژه توانمند سازی گروه های جهادی دانشجویی را از برنامه های دهه مبارک فجر برشمرد و تصریح کرد: برنامه های مختص تبلیغات در فضای مجازی شامل پویش عکس، تولید استیکر و عکس نوشته، توزیع سیر نمایشگاهی، تولید پادکست صوتی و کلیپ، فایل های محتوایی و...، راه اندازی نهضت مصاحبه خبری و یادداشت نویسی برای گفتمان سازی و برگزاری دوره توانمند سازی کادر اجرایی راهیان نور به مدت یک هفته در خوزستان از جمله برنامه های دهه فجر در دانشگاه های استان فارس است.

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از برپایی نمایشگاه های دستاوردهای انقلاب اسلامی در موضوعات علمی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه عکس، کتاب و آثار هنری مرتبط با انقلاب و امام، اردوهای جهادی در مناطق محروم و ارسال بسته های کمک های معیشتی خبر داد و افزود: سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری سلسله نشست های دهه نشینی در حسینیه انقلاب اسلامی با حضور سخنرانان کشوری، فضاسازی تبلیغاتی محیطی در سطح دانشگاه ها، فعال سازی سامانه پیام کوتاه و ارسال پیام‌های روزانه با استفاده از بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مسابقه پیامکی درمورد بهترین جمله در توصیف دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیر و حمایت از پایان نامه‌ها، تحقیقات و پژوهش های مرتبط با انقلاب اسلامی و دیدگاه و رهبری حضرت امام خمینی (ره) با کمک معاونت پژوهش دانشگاه از دیگر برنامه های دهه فجر است.

موسوی با تاکید بر حضور منسجم دانشگاهیان همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی و مردم در برنامه های ایام الله دهه فجر به رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: تجدید میثاق با شهداء، ایثارگران و ... با اجرای برنامه های دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، بازدید از آسایشگاه‌های جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری مراسم دعا در مزار شهدای گمنام نیز خواهیم داشت.

وی از برگزاری مسابقه پیامکی در طول ایام ا.. دهه فجر مختص دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی و اهدای هدایا به برگزیدگان، برگزاری مسابقه دانشجویی با عنوان "اگر در بهمن 57 بودم..."، برگزاری مسابقات ورزشی شامل جام فوتسال، دارت، تنیس روی میز و ... خبر داد و بیان داشت: محفل شعر انقلاب، ایستگاه انقلاب شامل نمایشگاه کتاب، پخش سرود و...، نمایشگاه کلی از تمام نشریات در طول سال با همکاری واحد نشریات معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار می شود.

مدیر فرهنگ سازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه چاپ نشریه دیواری با موضوع و محوریت روز شمار های انقلاب اسلامی با محتوای وقایع 12تا22بهمن ماه را خواهیم داشت، اکران و نقد فیلم های انقلابی از دیگر برنامه‌های دهه فجر عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات تدبر و تفسیر سوره مبارکه فجر، دورهمی چالشی (لایو) با مسئولین دانشگاهی پیرامون دهه فجر و تعمیم به سطح دانشگاه و بررسی چالش های فرهنگی دانشگاه و دانشجویان در ایام کرونا و برگزاری برنامه تجلیل از اساتید و دانشجویان نخبه و برجسته دانشگاه و چاپ زندگی نامه آنها در قالب های مختلف نشریه، بروشور و... از برنامه های دیگری است که به مناسبت دهه فجر در دانشگاه های استان فارس برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار