آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان بسیج اساتید استان قزوین با حضور محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۷۲
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، آئین تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین شامگاه چهارشنبه با حضور  محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و آموزشی کشور، رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) استان قزوین و سیدعلی قاسم‌زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) و جمعی از استادان بسیجی قزوینی در سالن جلسات بوستان  دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره)برگزار شد.

در  این مراسم از زحمات مهدی نجاتی آتانی به عنوان مسئول سابق سازمان بسیج اساتید استان تقدیر و حسن ذوالفقارزاده با دریافت حکمی از سوی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج اساتید استان منصوب شد.

آئین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج اساتید استان قزوین

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم، جذب اساتید انقلابی و دغدغه مند را از ملزومات این دانشگاه عنوان کرده و گفت: در جذب و پذیرش استاد برای این دانشگاه باید معیارها و بخصوص‌ شاخصه های ارزشی و انقلابی به شکل اولی و حداکثری مدّ نظر قرار گیرند. یادمان نرود اینجا قرار است ناشر فرهنگ اسلامی باشد و قرار نیست خود درگیر دعواهای فرهنگی و سیاسی با اساتید غیر انقلابی باشد. قرار نیست استاد یا مدرسی غیر همسو بتواند سرعت تعالی و بازیگری این دانشگاه تمدن ساز را تضعیف کند. به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، لزوم وجود اساتید مجاهد و انقلابی در این دانشگاه که از قرارگاه‌های محوری جهاد علمی و فرهنگی است بخاطر شرح وظایف خاص این دانشگاه بیشتر از مجامع علمی دیگر است.

استادان دانشگاه‌ها در حوزه جهاد تبیین علمداری کنند

سردار پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی در این مراسم، اظهار داشت: انسان‌هایی مهمتر و اولی‌تر از اساتید دانشگاه نداریم و امروز از استادان دانشگاه‌هایمان انتظار می‌رود که در حوزه جهاد تبیین علمداری کنند.

وی با بیان اینکه امروز اردوکشی دشمنان ما به حوزه مقولات فکری وارد شده، گفت: دشمنان ما دیگر در حوزه سلاح، مهمات، عملیات‌های دفاعی، هجومی و حتی در حوزه امنیتی شمشیر خود را غلاف کردند. چون در جاهایی که میدان روبه‌روی ماست، دشمن را به بن‌بست رساندیم و در این حوزه همه زورشان را زدند و دیگر قدرت تصمیم‌گیری ندارند.

سردار آتانی اضافه کرد: اما حوزه فکر، اندیشه و جهاد تبیین برای انقلاب اسلامی حوزه‌ای است که آنها ما را به میدان آوردند و در واقع ما را به مبارزه طلبیدند. امروز دشمن تلاش می‌کند انقلاب ما با این عظمت، مبانی، آثار ماندگار و عمل صالح و عالمگیرش را با حکومت منحط پهلوی مقایسه کند و برای مقابله با انحراف امروز علم جهاد تبیین به دست دانشگاه است که باید از مبانی و اهداف آرمانی انقلاب دفاع کنیم.

آئین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج اساتید استان قزوین

آمریکایی‌ها در فلسفه زندگی به آخر خط رسیدند

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) با ذکر اینکه در حوزه فکر و اندیشه هم مانند دفاع از حرم به میدان می‌آییم، گفت: امروز برای استفاده از مبانی انقلاب ترس و واهمه‌ای نداریم و در حوزه فکر و اندیشه چیز کمی نداریم که دشمن بخواهد ما را عقب ببرد. بنابراین همان‌طور که کمونیسم را به موزه تاریخ سپردیم، نظام سرمایه‌‌داری را هم به موزه تاریخ می‌سپاریم.

سردار آتانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت که این آمریکایی‌ها ادای فیل را درمی‌آورند، ولی مغز گنجشک دارند. بنابراین کسانی که مغز گنجشک دارند، نمی‌توانند انقلاب ما و مبانی ارزشی آن را زیر سؤال ببرند. امروز که کمونیسم رفته، باید از آمریکایی‌ها پرسید که در نظام سرمایه‌داری به کجا رسیدید و با کدام فکر می‌خواهید دنیا را به جلو ببرید؟

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در فلسفه زندگی به آخر خط رسیده‌اند، ادامه داد: در مبارزه با ویروس منحوس کرونا آنها گفتند که دیگر نباید برای درمان پیرزن‌ها و پیرمردها وقت بگذاریم. از طرفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی‌شان هم گفتند که هر جا پول بیشتر بدهند، ما آنجا هستیم و در حالی که مردم خودشان در حال مردن بودند، تجهیزات خودشان را به سایر کشورها دنیا می‌فروختند. چون نظام زندگی‌شان سرمایه‌داری بود و بر مبنای این نظام اصالت با سود مادی بیشتر است. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این مراسم،  جذب اساتید انقلابی و دغدغه مند را از ملزومات این دانشگاه عنوان کرده و گفت: در جذب و پذیرش استاد برای این دانشگاه باید معیارها و بخصوص‌ شاخصه های ارزشی و انقلابی به شکل اولی و حداکثری مدّ نظر قرار گیرند. یادمان نرود اینجا قرار است ناشر فرهنگ اسلامی باشد و قرار نیست خود درگیر دعواهای فرهنگی و سیاسی با اساتید غیر انقلابی باشد. قرار نیست استاد یا مدرسی غیر همسو بتواند سرعت تعالی و بازیگری این دانشگاه تمدن ساز را تضعیف کند. به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری اساتید فرماندهان جنگ نرم هستند، لزوم وجود اساتید مجاهد و انقلابی در این دانشگاه که از قرارگاه‌های محوری جهاد علمی و فرهنگی است بخاطر شرح وظایف خاص این دانشگاه بیشتر از مجامع علمی دیگر است.

آئین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج اساتید استان قزوین

تعمیق ارتباط دانشگاه و صنعت برنامه اصلی بسیج اساتید استان قزوین شد

حسن ذوالفقارزاده شامگاه چهارشنبه در آئین معارفه خود، رسالت اصلی این دانشگاه را جهانی کردن پیام‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: با این حال این رسالت در حد کمال انجام نشده است. چرا که طبق اساسنامه دانشگاه بین‌المللی باید 70 درصد دانشجویان ما خارجی باشند.

ذوالفقارزاده ادامه داد: همان‌طور که حضرت امام‌خمینی(ره) می‌فرمایند بعد از جبهه جنگ جبهه علمی و دانشگاهی قرار دارد و امروز باید از خود بپرسیم که این جبهه را چطور کنترل کردیم و چرا برخی بازتاب‌های منفی در جامعه پیدا می‌شود. آیا همانند حضور رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل در دانشگاه عمل کردیم و چنین فعالیت‌هایی را احساس کردیم؟

وی با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب یادآور شد: با توجه به اینکه وارد 40 سال دوم انقلاب شدیم، باید بر مبنای این بیانیه در کنار علم و پژوهش به اخلاق و معنویت هم بهای بیشتری بدهیم. بنابراین اگر نماد علم را دانشگاه و نماد معنویت را حوزه قرار دهیم، معنی فرمایش مقام معظم رهبری این است که حوزه و دانشگاه باید این 2 رسالت را باید در ارتباط و تعامل با هم پیش ببرند.

ارتباط دانشگاه‌های استان با صنعت و کشاورزی اتفاق نیفتاده است

مسئول جدید بسیج اساتید قزوین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان قزوین یک‌‌ نهم تولید ناخالص داخلی کشور را دارد، گفت: اگر بسیج اساتید بخواهد رسالت خود را انجام دهد، باید ارتباط تنگاتنگ با مسائل صنعت و کشاورزی داشته باشد و این‌گونه می‌توانیم مشکلات استان را حل کنیم. بنابراین تعمیق ارتباط بین دانشگاه و صنعت برنامه اصلی بسیج اساتید استان در دوره جدید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات