جشن میلاد حضرت زهرا(س) ویژه خواهران بسیجی مداح در مکان برگزاری جلسات آموزشی حلقه های ذاکرین بسیجی خواهر سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۶۰
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، در ابتدای این مراسم با توجه به اینکه جامعی مسئول سازمان بسیج مداحان استان به دلیل حضور در یادواره شهید میرحسینی در چابهار در این ویژه برنامه میلاد حضور نداشتند پیام تبریک وی به خواهران بسیجی مداح ابلاغ شد.

 مسئول واحد خواهران سازمان بسیج مداحان استان سیستان و بلوچستان ،ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و گرامی داشت هفته مقام والای مادر و زن گفت: بیستم جمادی الثانی هر سال، روزی پر از خاطره و معنویت است؛ خاطراتی شیرین از مادران مهربان،فرزندان با محبت و همسران با وفا؛ این روز به یُمن ِ زاد روز بانوی نمونه اسلام، فاطمه زهرا(س)، روز مادر نام گرفته است؛ بانویی كه گل سرسبد تمام بانوان عالم است.

وی افزود: حضرت فاطمه تنها زنی است که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم است و پیامبر گرامی اسلام(ص) به او لقب " اُم ابیها " داده است،ی عنی زنی كه برای پدرش همچون مادر بود.

مریم کیخایی در ادامه بیان کرد: زندگی و سیره ی حضرت زهرا( س) به قدری آموزنده و جذاب است كه هر زن آزاده ای در جهان او را چونان قدیسه ای تحسین می كند؛ زنی كه تولدش از دامن خدیجه كبری، همسر پیامبر گرامی اسلام(ص) و در كانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد و شب میلادش را عرشیان به بانگ تكبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب كوثر به او عطا كرد؛ زیرا وی سرچشمه ی تمام خوبی های جهان است.

این مسئول با اشاره به ابتكار بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) که میلاد دخت نبی(ص) را روز زن و مادر نام گذاری کرد افزود: اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد،چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست؛زنی كه افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارك اسلام عزیز می درخشد.

کیخائی پیرامون مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س)گفت: حضرت «صدیقه کبری (س)»، دختر «پیامبر اکرم (ص)» بودند جایگاه این بانوی بزرگ به حدی بالا است که خداوند سوره کوثر، آیه تطهیر، آیه مودت و آیه اطعام را در شأن و فضیلت حضرت «فاطمه زهرا (س)» نازل کرده است. در روایات بیان شده که پیامبراکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س)را برترین زن در دو عالم معرفی کرده و خشم و خشنودی او را خشم و خشنودی خداوند دانسته است.

وی با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از اینگونه مجالس اذعان داشت :مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در توصیه‌های خود به جوانان تأثیرپذیری از سبک زندگی اسلامی را مورد تأکید قرار داده‌اند به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب، که رهبر معظم انقلاب اسلامی به اصلاح سبک زندگی و عدم تأثیر پذیری از سبک زندگی غربی تاکید کرده است.

وی در ادامه افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) برای ترویج سبک زندگی صحیح به صورت علمی و عملی تلاش می کردند و در این مسیر مشقت های زیادی متحمل شدند. داشتن معرفت ایمانی، شناخت و مطالعه سیره و منش ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) زندگی می تواند در الگوگیری از سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی فاطمی موثر باشد.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از خواهران بسیجی مداح و همچنین سه تن از نوگلان زینبی به مدیحه سرایی، مولودی خوانی و ذکر مناقب و فضایل حضرت زهرا (س ) پرداختند .

در پایان هدایایی به نوگلان زینبی و تعدادی از خواهران حاضر در جلسه اهداء شد.

ارسال نظرات