خبرهای داغ:

جهادگران در سرما و برف در مناطق زلزله زده اندیکا همچنان پای کارند

نیروهای بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان بیش از سه ماه است که با استقرار در مناطق زلزله زده در حال خدمت و ساخت و ساز برای مردم این مناطق هستند.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۷۷
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

نیروهای جهادی که از ۲۸ ناحیه سازندگی در سطح استان شادگان، شوش دانیال، اندیمشک، آغاجاری ، بهبهان، شوشتر، اندیکا، خرمشهر، گتوند، باوی، دشت آزادگان ، حمیدیه و... قرارگاه های فرعی خود را زیر نظر قرارگاه شهید حسین پور در اندیکا تشکیل داده و همچنان با وجود سرما برف های زمستانی که در مناطق شمالی خوزستان و به ویژه اندیکا می بارد پای کار جهاد سازندگی هستند و دست از تلاش برنداشته اند.

با وجود کمبودهایی که در بحث تامین مصالح و احتیاجات این نیروها وجود دارد اما صبورانه ایستاده اند تا دلگرمی مردم این مناطق زلزله زده باشند، بارندگی ها و سرمای اخیر مردم چادر نشین و افرادی که در خانه های سنگی زندگی می کنند را گرفتار کرد اما نیروهای جهادی با تهیه پلاستیک های بزرگ و همراهی با آن ها مانع نفوذ آب و سرما به چادر ها شدند.

مسئولان استانی و کشوری با حضور در مناطق زلزله زده شاهد این تلاش های جهادی و کمبود امکانات بوده اند امید است که با توجه بیشتر روند ساخت و ساز سرعت بیشتری گرفته و مردم این مناطق خیلی زود به خانه های خود برگردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) که خود نیز در مناطق زلزله زده اندیکا مستقر است می گوید: با حضور پیاپی گروه های جهادی که در حدود ۷۰۰ گروه در حال فعالیت هستند تاکنون بیش از ۱۵۰ جایگاه و واحد تکمیل شده است و با همت جهادگران و تامین امکانات این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت تا ۶۰۰ واحد جایگاه احشام تکمیل شود.

۱۲ مهرماه زلزله ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد که خساراتی در بر داشت.

 

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زلزله دچار خسارت شدند.

 

شهرستان اندیکا در استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار