خبرهای داغ:
دکتر محمدبیگی با اشاره به اینکه قوه مقننه با شفافیت کامل در حال فعالیت است گفت: لازم است همه نظام کشور شفاف شود و در تمام مسایل دولت، هیات وزیران، اقدامات قوه قضاییه و تمام قوا، شفافیت وجود داشته باشد. ما در مجلس بر اساس داده ها تصمیم می گیریم و بسیاری از سوالات ما از گزارشات با پاسخ غیرشفاف مواجه است.
کد خبر: ۹۴۱۰۵۶۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، انتخابات مجمع مطالبه گران استان قزوین با حضور جمعی از مطالبه گران استان در اقشار مختلف در سالن اجتماعات باغستان قزوین برگزار شد.

در این مراسم که از صبح دیروز جمعه آغاز و تا عصر دیروز ادامه داشت مطالبه گران استان به بیان مشکلات موجود پرداخته و خواستار حمایت از مطالبه گری خود در حوزه های مختلف شدند.

برای پیگیری مطالبات جوانان در نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنیم

دکتر فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛ در این مراسم با اشاره به تولد ۴۳ سالگی انقلاب بیان کرد: بعد از ۴۳ سال شمع انقلاب تبدیل به خورشید پرفروغی در جهان شده و به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز شاهد حضور جوانان مطالبه گر هستیم که با رعایت قوانین جمهوری اسلامی امور را پیگیری و مطالبه می کنند.

وی با اشاره به هک شبکه یک تلویزیون ایران توسط منافقین گفت: علیرغم اینکه عده ای در حوزه نفوذ در خارج کشور فعالیت می کنند و متاسفانه از نظام جمهوری اسلامی عدول کرده اند شاید تصاویری را برای ثانیه ای بخواهند در صدا و سیمای ما پخش کنند اما اینها کف روی آب هستند و این اقدام نشانه عجز و ناتوانی آنها در جمهوری اسلامی است و قطعا ما برای پیگیری مطالبات جوانان در نظام جمهوری و جاری سازی منویات امامین انقلاب تلاش می کنیم.

امروز شبکه ملی اطلاعات و ایجاد شبکه امنیت داده ها نیاز به زیرساخت سایبری دارد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به اینکه خود یک مطالبه گر در بخش های مختلف خدمت دهی به سطوح مختلف جامعه است اظهار کرد: بنده از مسوولان این مطالبات را دارم که برای مدیریت و اجرای قوانین فضای مجازی تا کی تعلل خواهد شد چرا که هرچه مجلس این موضوع را به تعویق اندازد و مصوبات قدیمی شورا اجرا نشود مشکلات بیشتر می شود. امروز شبکه ملی اطلاعات و ایجاد شبکه امنیت داده ها نیاز به زیرساخت سایبری دارد و همکاران عزیز در مجلس شورای اسلامی، باید هر چه سریعتر این قانون را تصویب نمایند.

وی افزود: جایگاه امامت و عصمت، همه مطالبه گر اجتماعی بودند و یکی از دلایلی که امامان را حصر می کردند به دلیل مطالبه گری بود. هیچ وقت امامین انقلاب و ائمه چراغ مطالبه گری را خاموش نکردند بلکه با تقویت آرمان های انقلابی گری به حق خواهی پرداختند و لذا اسلام به همین دلیل منشأ مطالبه گری در جهان است. مهمترین عامل در حوزه مطالبه گری اجتماعی، عدالت است. عدالت ویژگی انسان برای رسیدن به کمال است و سنگ بنای زندگی اجتماعی عدالت است.

حاج قاسم یک مطالبه گر در سطح بین الملل بود که سراغ وجدان های بیدار می رفت

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه تصریح کرد: امروز علاوه بر مکتب امام خمینی(ره)، مکتب حاج قاسم را هم داریم که این مکتب نمونه عبنی آرمانگرایی و آرمانخواهی مطالبه گری است و این شهید گرانقدر مرزهای جغرافیایی را برای این منظور درنوردید. لذا مطالبه گری امروز ما مطالبه گری جهانی است. ویژگی دیگر این مکتب این است که حاج قاسم سراغ وجدان های بیدار می رود و یا وجدان های خواب را بیدار می کند و اگر مذاکرات حاج قاسم با کشورهای عرب نبود شاید داعش امروز اینجا بود.

بانوی بهارستانی قزوین اضافه کرد: از دیگر شاخصه های مطالبه گری مکتب حاج قاسم، اخلاق گرایی است. لذا مطالبه گری باید با اخلاق و ادب صورت گیرد چرا که با دروغ بستن و بی اخلاقی نمی توان حق خواهی کرد. عده ای مزدور قلم به دست به کام مطالبه گری و با دروغ و افترا آب به آسیاب دشمن می ریزند و کام مردم را تلخ می کنند که این نشان از بی اخلاق این عده دارد.

اخلاق گرایی و رعایت تقوا، شاخصه مکتب حاج قاسم

وی با اشاره به دومولفه بصیرت و بینش بعنوان دیگر شاخصه های مطالبه گری یادآور شد: امروز همه ما با مشکلات معیشتی مواجه هستیم. آنجا که قرار است مشکلات داخلی را خودمان حل کنیم نباید به دشمن گرا دهیم که کجا را نشانه و هدف قرار دهد. چه بسا که مطالبه خود را پنهانی به مسوول ارایه دهیم و این رفتار بازخورد مثبت و ماندگاری داشته باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بحث پرداختن به مصداق ها یکی دیگر از شاخصه های مطالبه گری است. ما ضمن اینکه باید روشنگری کنیم اما نحوه گفتن و زمان و مکان مطالبه گری

بسیار اهمیت دارد. نکته بعدی رعایت تقواست. رعایت ایمان و تقوا و منش انسانی بسیار مهم است. ابتدا به رفع مشکلات خود بپردازیم چه بسا که این امر می تواند موجب اجرای امر به معروف عملی و هدایت یک فرد شود.


اجرای قوانین بر زمین مانده و تغییر ساختارها، بخشی از فعالیت مجلس انقلابی است

محمدبیگی با اشاره به این نکته که مجلس یازدهم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی است و به عنوان مجلس امید و انتظار نامیده شده عنوان کرد: مجلس در زمینه مطالبه گری، کمیسیون اصل ۹۰ را بسیار فعال کرده و با جدیت پرونده ها را پیگیری کرده و سوالات متعددی را از وزرا و مسوولین مطرح می کند و رشد فوق العاده ای در رفع مشکلات داشته است.

وی ادامه داد: در طی نظام مند کردن این موضوع کارگروهی در مجلس ایجاد شده تا تذکرات شفاهی مورد پاسخ دولت قرار گرفته و در نهایت این امر مورد ارزیابی قرار می گیرد. امروز در کمیسیون اصل نود تمام موارد مطرح شده از سوی مردم مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. در حوزه مطالبه گری اجرای قوانین بر زمین مانده مانند قانون حمایت از معلولان، ازدواج جوانان که مدتها راکد مانده بود با ایجاد کمیته اجرایی را احیا کردیم. در بحث رویکردهای مطالبه گری مجلس، ساختارهایی را در مجلس تغییر دادیم. آیین نامه داخلی مجلس یک قانون است و تمام برنامه‌های ما در مجلس طبق آیین نامه انجام می شود.

شفافیت در تمام قوای دولت وجود داشته باشد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: قوه مقننه تقریبا شفاف ترین قوه ای است که تمام حضور و مذاکرات و مصوبات آن برای مردم پخش می شود و این شفافیت در ساختارهای دیگر قوای مجریه و قضاییه وجود ندارد. متاسفانه علی رغم شفافیت مجلس، به همان اندازه مورد کینه و بغض قرار می گیریم و در بسیاری موارد با هجمه های ناروا مواجه هستیم. لازم است همه نظام کشور شفاف شود و در تمام مسایل دولت، هیات وزیران، اقدامات قوه قضاییه و تمام قوا باید شفافیت وجود داشته باشد. ما در مجلس بر اساس داده ها تصمیم می گیریم و بسیاری از سوالات ما از گزارشات با پاسخ غیرشفاف مواجه است و لذا با این شرایط نماینده چگونه با شفافیت پاسخ دهد. با توجه به اینکه نگاه عدالت محور برای ما مهم است فعالیت های خوبی در سطح استانی و ملی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه محیط‌زیست، فساد، معادن و برخی موارد، بعنوان یک مطالبه گر، بسیار جدی پای کار است تصریح کرد: متاسفانه برخی از سیستم های مدیریتی استان دچار اشکال است و تلاش ما در سطح ملی و استانی و منطقه ای این است که صدای مطالبه گران باشیم. مطالبه گران خواهان پیشرفت واقعی جامعه هستند و ما همه در کنار هم معنا داریم و وجود مجمع مطالبه گران به نوعی سیستم ایمنی فعالیت های اجتماعی است و حضور شما مطالبه گران، مردم و مسوولین را به یکدیگر متصل می کند تا در امر اجرای برنامه های راهبردی و توسعه بتوان اقدامات شایسته و به موقع صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها