خبرهای داغ:
بهار-بانوی کارآفرین لالجینی در شرایطی که بسیاری از کارگاه‌های خیاطی به دلایل گوناگون با چالش مواجه هستند، توانسته با احداث کارگاه خیاطی برای ۳۰ نفر اشتغالزایی کند.
کد خبر: ۹۴۱۷۸۷۱
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، خیاطی صرفاً هنر دوخت و دوز نیست بلکه در درجه اول هنر بکارگیری ابتکار و خلاقیت در مسیر تولید طرح‌های جدید و بازار پسند است. در شرایطی که بسیاری از کارگاه‌های خیاطی به دلایل گوناگون از جمله واردات قاچاق پوشاک ترک و چینی و فقدان حمایت دولت از صنعت پوشاک با چالش مواجه هستند، یک خانم توانسته با احداث کارگاه خیاطی برای ۳۰ نفر اشتغالزایی کند.

صدیقه (سمیرا) نافذ نادر، بانوی کارآفرین شهر لالجین است که چهار سال پیش کارآفرینی را با یک چرخ خیاطی در اتاق کوچک منزل خود شروع کرده است.

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: اوایل فعالیت، خیاطی را به مدت ۳ سال به صورت حرفه‌ای آموختم و سپس در سال ۹۸، دو بانو را در منزل شخصی خود تحت تعلیم قرار دادم و سپس بعد از مدتی با اجاره مکانی، برای چهار نفر از علاقمندان اشتغالزایی کردم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ نفر ثابت در کارگاه خیاطی من مشغول به کار هستند همچنین ۱۵ نفر هم به طور مستقل در بیرون از کارگاه خیاطی می‌کنند.

نافذ نادر اظهار کرد: بسیار خوشحالم از اینکه با ایجاد فضا و بستر مناسب، زمینه‌ای برای کسب درآمد بانوان توانمند شهر ایجاد کرده‌ام.

این بانوی کارآفرین، اصلی‌ترین نیاز کارآفرینی خود را تامین مکان مناسب برای ادامه فعالیت‌های سازنده خویش دانست و گفت: اگر دولت از کارآفرینان حمایت کند، بسیاری از مشکلات در مسیر اشتغالزایی و تولید برطرف می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: در صورت تامین مکان و بستری مناسب، می‌تواند برای تعداد افراد بیشتری از بانوان هنرمند اشتغالزایی کند.

نافذ نادر در پایان از زحمات شهردار و شورای شهر لالجین برای تامین مکان مناسب برای کارگاه تشکر و بیان کرد: امروزه اشتغال پاشنه آشیل اقتصاد و مشکلات اقتصادی کشور است و در این میان کارآفرینان برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر نیازمند حمایت جدی و رفع برخی موانع هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات