حجت‌الاسلام لیمویی در گفتگو با خبرنگار بسیج؛

محور اصلی فعالیت های دارالقران بسیج آموزش و حفظ قرآن کریم است/ برنامه ریزی کرده ایم که هر پایگاه بسیج یک واحد قرآنی داشته باشد

مدیر مرکز دارالقرآن بسیج گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج ما با محوریت مساجد تنظیم و برگزار می‌شود که برنامه‌های حفظ و تلاوت قرآن نیز از جمله مهمترین برنامه‌های پایگاه‌های بسیج است.
کد خبر: ۹۴۲۳۹۶۱
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا لیمویی، مدیر مرکز دارالقرآن بسیج در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه هر مسجد باید به یک پایگاه قرآنی شود، گفت: ۴۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر کشور در مساجد قرار دارند و مسجد محور هستند بر همین اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های پایگاه‌های بسیج ما با محوریت مساجد تنظیم و برگزار می‌شود که برنامه‌های حفظ و تلاوت قرآن نیز از جمله مهمترین برنامه‌های پایگاه‌های بسیج است.

وی با اشاره به برنامه‌های دارالقران بسیج برای گسترش آموزش قرآن در پایگاه‌های بسیج سراسر کشور گفت: از دی ماه سال گذشته یک شیوه نامه به کلیه نواحی ارسال شد که واحد‌های قرآنی پایگاه‌ها با همکاری مساجد و استفاده از ظرفیت‌های مساجد فعال شوند و هر پایگاه‌های بسیج یک واحد قرآنی داشته باشد.

مدیر مرکز دارالقران بسیج گفت: محور اصلی فعالیت‌های دارالقران بسیج حفظ قرآن کریم است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند که این پایگاه‌های قرآنی به صورت دوره‌ای مسابقه برگزار کنند و به مهمانی هم رفته و محافل قرآنی برگزار کنند، همه این موضوعات در شیوه نامه‌های ارسالی به کلیه نواحی وجود دارد، همچنین برنامه داریم که طبق سند اعتلای بسیج میخواهیم از ده هزار پایگاه قرآنی فعلی به ۱۵ هزار پایگاه قرآنی فعال در سراسر کشور برسیم.

حجت الاسلام لیمویی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۰ فرمودند که باید ده ملیون حافظ قرآنی داشته باشیم تا جامعه ما به یک جامعه پولادی تبدیل شود، بعد از ده سال هنوز نهاد‌های مسئول نتوانسته اند به این خواست حضرت آقا برسند و فاصله زیاد تا تحقق این هدف مهم وجود دارد.

وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند برای اینکه به آن ده ملیون حافظ قرآنی برسیم باید جوانان و نوجوانان ما به سمت حفظ قرآن بیایند و راهکار هم همان است که ایشان فرمودند سعی تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی است.

محور اصلی فعالیت های دارالقران بسیج آموزش و حفظ قرآن کریم است/ برنامه ریزی کرده ایم که هر پایگاه بسیج یک واحد قرآنی داشته باشد

مدیر مرکز دارالقران بسیج گفت: دارالقرآن‌ها و مساجد باید با تدوین برنامه‌های مدون و کار آمد خواست مقام معظم رهبری را دنبال کنند بر همین اساس ما در هر شهر و شهرستان یک دارالقران بسیج خواهیم داشت. همچنین براساس سند اعتلای در هر استان مدارس تخصصی حفظ قرآن ایجاد خواهد شد.

وی محور اصلی فعالیت‌های دارالقران بسیج را حفظ قرآن دانست و گفت: در حال حاضر دو مدرسه دارالقرآن داریم که این عدد باید به ۳۲ برسد تا بتوانیم پاسخ مناسب به خواست مقام معظم رهبری داشته باشیم.

ارسال نظرات