مراسم تجلیل از دکتر ابوالفضل افشار فرد، استاد دانشگاه، دکتر غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در سرای محله دولت آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۷۴۴۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷

مراسم تجلیل از دکتر ابوالفضل افشار فرد، استاد دانشگاه، دکتر غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو  با حضور هیئت مدیره خیریه  ساجدین آقایان بهروزی ، رأفتی ، سپهری، پیرانه ، مالکی و حاکی  و نیز یوسف زاده رئیس تربیت بدنی شهرری و مهندس رنجبران رئیس تربیت بدنی شهرداری منطقه ۲۰ در سرای محله دولت آباد برگزار شد.

   حاج آقا رأفتی با بیا ناینکه این جلسه به همت خیریه ساجدین برگزار شده است، هدف از برگزاری جلسه خیریه ساجدین با  مسئولان را دیدار نوروزی ، ایجاد تفاهم و انسجام بخشی به فعالان گروه های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد.

در جلسه دیدار فعالان فرهنگی و اجتماعی محله دولت اباد و شهرری و جمعی از اهالی بستان آباد و بنه کهل مقیم تهران که در محل سرای محله دولت آباد برگزار شد، از دکتر ابوالفضل افشار فرد، استاد دانشگاه؛ دکتر غلامرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی و هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو با اهدای تندیس قدردانی به عمل آمد.

این مراسم که به صورت سالانه با هدف همدلی و بررسی معضلات و مشکلات حوزه های فرهنگی و اجتماعی  بستان آبادی های مقیم این شهرستان و تهران برگزار می شود، از زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل محدودیت برگزاری اجتماعات متوقف شده بود، امروز به همت خیریه ساجدین برگزار شد.

دکتر افشار فرد استاد دانشگاه:

منطقه بستان آباد کمترین درصد بیکاری را در سطح کشور دارد

در این مراسم  دکتر افشار فرد در سخنانی به تاریخچه روستای بنه کهل پرداخت و در ادامه اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی منطقه بستان آباد کمترین درصد بیکاری را در سطح کشور دارد که این افتخار به دلیل غیرت و تعصب اهالی این منطقه است که  حتی با اشتغال به سخت ترین مشاغل زندگی و معیشت خود و خانواده شان را با سربلندی  تامین می کنند. وی افزود:بزرگان این منطقه  صفا و صمیمیت بین اهالی ایجاد کردند و ما نیز وظیفه داریم بیشتر از آنها این مسیر را ادامه دهیم. وی تاکید کرد: اگر بر نقاط منفی پافشاری کنیم ضرر خواهیم کرد و اگر اختلاف پیدا کنیم دیگران سود آن را خواهند برد؛ اما اگر با  یکدیگر همکاری و اتحاد داشته باشیم پیشرفت های بیشتری خواهیم داشت.

 دکتر نوری:

برای ایجاد پایگاه ملی باستان شناسی در بستان آباد ردیف اعتباری مجزا گرفتیم

 

در ادامه ؛ دکتر نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی  به ارائه گزارش   عملکرد خود در دوره نهم و دهم در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: شهرستان بستان آباد از لحاظ آثار تاریخی بسیار غنی است.وی با اشاره به وجود آثار دوره هخامنشی در این منطقه اظهار داشت: معبد بودایی و در کنار آن بنای حکومتی و آثار متعدد و تپه تاریخی در بنه کهل ظرفیت های بزرگی است و ما  برای توسعه گردشگری و درآمد زایی برای اهالی این منطقه برنامه داریم. وی ادامه داد:  پارسال پایگاه ملی باستان شناسی شهر کهن اوجان را تامین و ردیف اعتباری مجزا در سازمان میراث فرهنگی برای آن باز کردیم.

نوری خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 180میلیارد تومان   ردیف بودجه برای تامین آب شرب و کشاورزی از سد گنگان  گرفتیم . همچنین چهار بانده کردن مسیر بستان آباد به تیکمه داش و بستان آباد به تبریز در ردیف بودجه قرار گرفت. همچنین در بحث بهداشت و درمان پزشک مقیم از وزارت بهداشت گرفتیم ؛ دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن در بیمارستان بستان اباد مستقر شد  و خدمات آی سی یو و خدمات ویژه  به بیماران ارائه می شود. همچنین اسفالت کل معابر روستای بنه کهل و اصلاح دو دهنه پل   بعد از سه راهی و تعریض جاده روستا جزو برنامه های ماست.

هادی ساعی:

وظیفه ما بزرگ ترها است که استعداد یابی و از  جوانان حمایت کنیم 

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز در سخنانی با بیان اینکه افتخار دارد  اهل شهرری است، اظهار داشت: از خدمات و زحمات همه کسانی که تلاش می کنند تا همه همشهریان دور هم جمع شویم  قدردانی کرد و گفت: باید با همفکری  برای همشهری ها و همنوعان خودمان تصمیمات خوبی بگیریم و هر کداممان هر کمکی که از دستمان بر می آید   در هر زمینه ای که فعالیت می کنیم دست همشهری ها و همنوعان و بستگان خودمان را بگیریم . من هم مستثنی نیستم و خوشحالم بنده را در این  جمع ها دعوت می کنید تا در کنار شما   فرصت خدمتگزاری به همشهریانم بویژه در حوزه ورزش را داشته باشم.

 ساعی با ابراز خرسندی از اینکه در بین همشهریان خود ورزش کردن یک امر عمومی و نهادینه شده است، اظهار داشت: خوشبختانه این تفکر بین همشهریانم ایجاد شده و ورزش را جزو سبد خانواده خودشان قرار داده اند. وی افزود:  از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند چه در شهرری و چه در بنه کهل تشکر می کنم و خوشحالم جوانان  در روستای ما فعالیت های ورزشی می کنند.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: جای قدردانی است که فعالیت های ورزشی در شهرری از جمله ورزش همگانی، کوهنوردی، والیبال و فوتبال مورد استقبال همگان بویژه جوانان قرار گرفته است  و من در جمع های ورزشی ژست  افتخار ورزشی بودن شهر خودم  را می گیرم و افتخار می کنم که همشهری های ما از بعضی از استانها ، فدراسیونها و هیات های ورزشی فعالیتهای بیشتری دارند که این موضوع قابل تقدیر است.

قهرمان جهان و المپیک در پایان با اشاره به اینکه در بین جوانان ما استعدادهای ورزشی زیادی وجود دارد، تاکید کرد: وظیفه ما بزرگ ترها است که از میان این جوانان استعداد یابی کنیم و   از این بچه ها حمایت های بیشتری شود تا در مسیر درست قرار بگیرند. من هم چه  در تهران و چه در بستان آباد و بنه کهل قول می دهم در کنار شما باشم.

 

 

ارسال نظرات