خبرهای داغ:
فرمانده ناحيه مقاومت بسیج اندیمشک:

سپاه پاسداران همیشه در خدمت مردم بوده است

کریم‌پور گفت: راه‌اندازی گروه‌های جهادی و اجرای طرح‌های مردم‌یاری، رزمایش‌های کمک مؤمنانه و حضور در کنار مردم در بحث سیل و زلزله نشان می‌دهد که سپاه همیشه در خدمت مردم بوده است.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۳۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

«احسان کریم‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اندیمشک، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۲ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمان تأسیس این نهاد را صادر کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک افزود: براساس این فرمان، وظیفه اصلی سپاه پاسداران، حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در مقابل دشمنان داخلی و خارجی است.

وی سپاه پاسداران را مولود انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: با توجه با از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی نهاد‌های نظامی و انتظامی در ماه‌های اول انقلاب اسلامی، تشکیل یک تشکیلات نظامی و مردمی برای حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انواع تهدیدات داخلی و خارجی ضرورت داشت که تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت امام خمینی (ره) بود که ایشان ضمن درک به موقع این ضرورت، فرمان تشکیل این نهاد را صادر کرد.

کریم‌پور تصریح کرد: در جریان جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران که با هدف نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران آغاز شده بود، سپاه شایستگی‌ها و توانایی‌های واقعی خود را به نمایش گذاشت و در عقب راندن نیرو‌های متجاوز عراقی و شکست توطئه‌های دشمنان، نقش مهمی داشت.

وی عنوان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران سازندگی پس از جنگ تحمیلی، علاوه بر حفظ آمادگی نظامی خود در برابر تهدید‌های دشمنان، در طرح‌های مختلف سازندگی کشور نیز مشارکت فعال دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: راه‌اندازی گروه‌های جهادی و اجرای طرح‌های مردم‌یاری، رزمایش‌های کمک مؤمنانه و حضور در کنار مردم در بحث سیل و زلزله نشان می‌دهد که سپاه همیشه در خدمت مردم بوده است.

وی خاطرنشان نشان کرد: همچنین سپاه در مقابله با تهدیدهای مختلف و سناریوهای دشمنان خارجی آمادگی لازم را داشته و به برکت خون شهدایی از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی به یکی از قدرتمندترین یگان‌های منطقه در کنار ارتش سرافراز محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها