خبرهای داغ:
سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» در این شورا خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۷۶۳۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی طحان نظیف امروز در گفتگوی تلویزیونی از تأیید طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار از سوی شورای نگهبان خبر داد و گفت: این طرح خلاف شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

وی بیان کرد: امیدواریم همان‌طور که از عنوان این طرح مشخص است، اجرای این مصوبه به تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و رونق کسب و کارها در سال «تولید؛ دانش بنیان اشتغال آفرین» بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان در مرحله آخر اشکالات مستقل و جداگانه ای نسبت به این طرح نداشت، اما نظر هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام راجع به مجوز کسب و کارهایی بود که در حوزه‌های مربوط به نظم و انضباط پولی، مالی و ارزی فعالیت دارند؛ بحث این بود که این مجوزها باید تأیید محور باشند و این موضوع باید در مصوبه تصریح شود.

طحان نظیف با بیان اینکه اصلاحی در این زمینه به عمل آمد و به این موضوع تصریح شد،گفت: ما این اصلاحات را در جلسه شورای نگهبان بررسی کردیم و امروز به مجلس شورای اسلامی اعلام شد که این مصوبه خلاف شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشد.

وی تاکید کرد: از نظر ما در شورای نگهبان طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار خلاف شرع مقدس و قانون اساسی نیست و امروز هم این موضوع را به مجلس اعلام می‌کنیم. ترتیبات بعدی در اختیار مجلس است و مجلس باید آن را به دولت ابلاغ کند و دولت هم در اولین فرصت باید آن را جهت اجرا ابلاغ کند. امیدوارم به زودی شاهد اجرای این مصوبه مهم باشیم.

ارسال نظرات