منابع رسانه‌ای صهیونیستی از تصمیمایال هولاتا برای دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا برای گفتگو درباره ایران خبر دادند.
کد خبر: ۹۴۲۷۷۲۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، منابع رسانه‌ای صهیونیستی از تصمیم «ایال هولاتا» مشاور امنیت رژیم اسرائیل برای سفر به آمریکا در هفته جاری و دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا برای گفت وگو در خصوص ایران خبر دادند.

اسرائیل نشنال نیوز یکشنبه شب نوشت: این مقام صهیونیستی قرار است اواخر هفته جاری با هدف گفت وگو با جیک سالیوان در مورد مسائل ایران به واشنگتن سفر می‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته یک دیپلمات صهیونیستی ادعا کرد، آمریکا تصمیم خود درباره موضوع رفع تحریم‌ها از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به اروپایی‌ها اعلام کرده است.

رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از این مقام صهیونیستی مدعی شد که آمریکا به اروپایی‌ها گفته است قصد ندارد سپاه را از فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی خارجی خارج کند.

مقام صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت که مذاکرات وین عمدتا به خاطر خواسته ایران از آمریکا برای خروج سپاه از این فهرست متوقف شده است.

گفت وگوی بایدن با نخست وزیر اسرائیل درباره ایران
کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه و ایران گفت وگو کرد و دعوت او را برای سفر به سرزمین‌های اشغالی پذیرفت.

کاخ سفید عصر یکشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای و تایید اخبار درباره این گفت وگوی تلفنی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا امروز با نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل گفت وگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید در راستای سیاست هراس از نفوذ منطقه‌ای ایران ادعا شده است: در این گفت وگو دو طرف در مورد چالش‌های مشترک امنیتی منطقه‌ای و جهانی، از جمله تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی آن گفت وگو کردند.

در بیانیه کاخ سفید درباره این گفت وگوی تلفنی که همزمان با شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به قدس در ایام ماه مبارک رمضان انجام شده، همچنین ادعا شده است: بایدن به توضیحات در خصوص تلاش‌های مستمر بین مقامات اسرائیلی و فلسطینی برای کاهش تنش‌ها و تضمین پایان مسالمت آمیز ماه مبارک رمضان توجه کرد.

در پی حمله نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی و استفاده این نیروها از باتوم و بمب‌های صوتی و گازی، تاکنون درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین نمازگزاران فلسطینی و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی رخ داده که منجر به زخمی شدن حدود ۲۰۰ فلسطینی و دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر از آن‌ها توسط نیروهای رژیم اشغالگر قدس شد.

یورش نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی روبه رو شده است.

ارسال نظرات