امام جمعه شهرکرد گفت: امام خمینی (ره) با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، ظرفیت جهادی این ماه را احیا کردند.
کد خبر: ۹۴۲۷۸۲۶
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری با شکوه راهپیمایی مردمی در روز جهانی قدس در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در جلسه هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس با اشاره به اهمیت شب و روز قدر گفت: روز قدر هم از اهمیت بالایی برخوردار است، بر اساس آیات نورانی قرآن  و روایات، برای قدر فضائلی است که در شب کرامت می شود، شب قدر،‌ شبی است که امور یک ساله تمام  انسان در آن مقدر می‌شود  ولی روز های قدر  هم مانند، شب آن از ویژگی‌ها و اهمیت بالایی برخورد دار است.

امام جمعه شهرکرد،به استفاده بهینه از روزها و شب های پایانی ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: استفاده از روزهای پایانی ماه نزول قرآن،به خودشناسی،توجه به ایمان و حلاوت ذکر خداست،محک زدن خود در این روزهاست، جداشدن از ماه مبارک رمضان، برای مومنین بواسطه برکات این ماه با فضیلت بسیار سخت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان، با اشاره به ظرفیت های ماه مبارک رمضان گفت: از جمله ظرفیت های این ماه با برکت،  جهاد، اجتماعی و فرهنگی است، امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بعنوان روز قدس نامگذاری کردند و از ظرفیت عرصه جهادی این ماه با عظمت برای استکبار ستیزی و مبارزه با جنايات رژیم کودک کش صهیونیستی، بهره گرفتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، به مصادیق جهاد در ماه نزول قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: مشت‌های گره کرده، فریاد بلند تکبیر و حرکت در کنار دیگر مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس برای حمایت از قدس و مردم مظلوم فلسطین از مصادیق جهاد است و هرقدر بتوانیم خود و خانواده‌هایمان را در این عرصه جهادی وارد کنیم بدون شک در مسیر تقرب الهی و جهاد فی سبیل‌الله قدم برداشته‌ایم.

امام جمعه شهرکرد،به مظلومیت و نیز شجاعت جوانان و نوجوانان فلسطینی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت شیطان بزرگ، خانه های مردم مظلوم فلسطین در روستا ها را ویران و مردم مظلوم را آواره و شهرک سازی می کنند، جوانان و نوجوانان فلسطینی نیز در اوج  مظلومیت، با شجاعت تمام در مقابل خباثت های رژیم جعلی ایستادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان، ادامه داد: در شرایط کنونی هر کسی با عقلانیت به وقایع فلسطین نگاه کند، مساله قدس و صهیونیست‌ها را در دو جبهه مشخص از ایمان و کفر  خواهد دید و اگر مومنین بخواهند برای حرکت خود ریل‌گذاری کنند به طور قطع در مسیر تقویت ایمان قرار می‌گیرند و در مقابل جبهه کفر ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد، به تاثیرات حضور خیابانی و راهپیمایی‌ها در ایجاد حرکت و تبیین مبانی برای اقشار مختلف به ویژه جوانان اشاره کرد و ادامه افزود: کودکان و نوجوانان با حضور پر شور و حماسی در اجتماعات بزرگ  و راهپیمایی روز جهانی قدس، خود را برای شرکت در عرصه‌های مختلف آماده کنند و نباید از این اثر آموزشی و تربیتی غافل شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران و سراسر جهان قبل کرونا اشاره کرد و گفت: ویروس منحوس کرونا ضایعات بسیاری در جامعه ایجاد کرده است، نباید اجازه داد این ضایعات استمرار پیدا کند، نباید این پیامدها بهانه ی برای کمرنگ شدن حضور مردم در اجتماعات و برنامه‌های معنوی در مساجد، نماز های جمعه و جماعت باشد و برای بازگرداندن شعائر اسلامی به دوران قبل از کرونا، لازم است اقدامات فرهنگی و تبلیغی در اولویت کار مسئولان و مردم قرار گیرد و امسال به لطف خداوند راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه و عظمت برگزار شود.

امام‌جمعه شهرکرد به نقش مهم رسانه ها در معرفی مظلومیت مسلمانان فلسطینی و جنايات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: باید از رسانه ملی و فضای مجازی استفاده بهینه کرد، همچنین فضاسازی، حضور باشکوه و همراه داشتن کودکان و فرزندان در اجتماعات بسیار ارزنده،مهم و ارزشمنداست، شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مرکز استان باید بیشتر به این امر توجه کندو ازکمک دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز برای پررنگ شدن این فضاسازی‌ها و به چشم آمدن آن استفاده شود.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، ارائه گزارش و خیرمقدم گویی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و نیز بیان دیدگاه های حضار در هرچه با شکوهتر برگزارشدن راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس از دیگر برنامه های این جلسه بود.

ارسال نظرات