خبرهای داغ:
معاون وزیر صمت در مراسم معارفه سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان:

زیرساخت شهرک‌های صنعتی کشور باید بهبود یابد

معاون وزیر صمت بر بهبود زیرساخت های شهرک های صنعتی فعال در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: تلاش می کنیم مشکل آب و برق این شهرک‌ها را رفع کنیم.
کد خبر: ۹۴۲۷۸۴۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز دوشنبه معارفه شد.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دوشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در محل این شرکت بیان کرد: همه باید کمک‌کنیم تا زیر ساخت های شهرک های صنعتی در کشور را بهبود ببخشیم .

وی گفت: متاسفانه در تامین آب و برق شهرک های صنعتی در کشور با مشکلات زیادی مواجه هستیم که باید این مشکل با اولویت برطرف شود.

رسولیان با اشاره به اینکه مردم‌خوزستان لایق بهترین ها هستند اظهار داشت: تمام مسئولان کشور باید نگاه ویژه به این استان داشته باشند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: در مقایسه با استان های دیگر شرایط شهرک های صنعتی خوزستان بسیار مناسب است و بدون شک در چند سال اخیر در شرایط سخت تحریم فعالان اقتصادی اقدامات بسیار اثر گذاری را داشته اند

رسولیان افزود: تولید کالا و محصول درون کشور بسیار رونق گرفته است و باور کردنی نیست که صنعتگران ما در این شرایط سخت اینگونه پیشرفت کرده اند.

وی با بیان اینکه فرآیند انتخاب مدیران از افرادی است که تلاش می کنند و سلسله مراتب مدیریت را طی کرده اند اظهار داشت: اگر از نیروهای نخبه انتخاب کنیم قطعا نتایج بهتری را در مدیریت خواهیم داشت.

معاون وزیر صمت افزود: سطح تاب آوری بنگاه ها را باید افزایش دهیم ، یک بسته عملیاتی در حوزه دانش بنیان تهیه شده که به زودی ابلاغ می شود تا به دانش بنیان شدن شرکت های تولیدی کمک شود.

وی گفت: حمایت از بنگاه های کوچک که بیش از ۹۳ درصد شهرک های صنعتی را تشکیل می دهد در اولویت این سازمان است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته دو هزار واحد تولیدی راکد برگشت به تولید شدند و در سال جدید سه هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در کشور را از رکود به رونق تولید برگشت خواهیم داد.

کارگاه های صنعتی خوزستان تقاضا محور هستند

مدیر عامل سابق شرکت شهرک های صنعتی خوزستان امروز دوشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در محل این شرکت بیان کرد: بنده شرکت شهرک های استان را با رتبه ۲۳ ارزیابی عملکرد در سال ۱۳۹۲ تحویل گرفتم و امروز با رتبه نخست کشور تحویل می دهم.

اخلاق محمدیان گفت: در حال حاضر موجودی نقدی شرکت شهرک های صنعتی استان ۱۹۰ میلیارد ریال است و ۶۲ درصد اسناد دریافتنی مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: هزینه شهرک سازی در چند سال اخیر پنج هزار و ۶۰ میلیارد ریال بوده و بالغ بر ۷۰۰ پروژه انجام گرفته است.

محمدیان ادامه داد: خوشبختانه کارگاه های شهرک های صنعتی استان تقاضا محور شده اند و باعث شده که تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک ها در وضعیت بسیار خوبی باشد.

مدیر عامل سابق شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اظهار داشت: اگر مسئولان استان حمایت های اصلی را از مدیر عامل جدید داشته باشند در شرایط سخت استان امکان رفع مسائل در مسیر فعالیت صنعتگران فراهم می شود.

معضل قطعی برق واحدهای صنعتی در خوزستان باید حل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این مراسم گفت: مشکل قطعی برق واحدهای صنعتی خوزستان با این شرایط سخت کاری و بدی آب و هوا باید هر چه سریعتر برطرف شود.

آقا رضا فتوحی بیان کرد: بحث قطعی برق واحدهای صنعتی مشکلات زیادی را برای صنعتگران خوزستان ایجاد کرده است.

وی افزود: در سطح‌ملی باید به خوزستان با توجه به شرایط آب و هوای نامناسب در بحث قطعی برق نگاه ویژه داشته باشند.

فتوحی افزود: تامین و ارتقاء زیرساخت ها می تواند به بحث سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی بسیار اثر گذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: تنها نباید به رونق تولید در اهواز اکتفا کرد، باید زیرساخت ها در سایر مناطق استان به گونه ای فراهم شود تا در مناطق دیگر استان نیز شاهد رونق تولید باشیم.

وی با اشاره به اهمیت خروج واحدهای تولیدی از رکود افزود: خارج شدن واحد های تولیدی از رکود باعث رونق اشتغالزایی در استان می شود ، در حدود ۴۰۰ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد.

فتوحی گفت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال تولید دانش بنیان نامگذاری کردند به همین دلیل به شهرک هایی که فعالیت دانش بنیان دارند باید توجه بیشتری شود و شهرک دانش بنیانی را در استان برای فعالان این حوزه باید ایجاد کرد.

سرپرست جدید شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اظهار داشت: اقدامات باید در راستای رضایت مردم و حل مشکلات باشد.

علی مهدی پور افزود: تعامل و همفکری با بخش خصوصی و سایر تشکل ها و ایجاد اتاق فکر و درخواست های صنعتگران و بهبود فرآیند واگذاری اراضی صنعتی را در برنامه کاری خود دارم.

وی افزود: اراضی که واگذار شده و سرمایه گذار توانایی انجام‌ فعالیت اقتصادی را نداشته است پس‌گرفته خواهد شد و به افراد توانمند واگذار خواهد شد.

علی مهدی پور امروز به عنوان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با حضور مسئولان کشوری و استانی معارفه شد.

وی ۱۹ سال سابقه فعالیت در شهرک های صنعتی خوزستان و استان البرز را دارد و معاون فنی شهرک های صنعتی استان بوده است.

در خوزستان ۷۳ شرکت و ناحیه صنعتی وجود دارد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار