خبرهای داغ:
شاهرود_ ریاست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی با اشاره به بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان که ۶ هزار نفر هستند، گفت: بیمه شده‌ها اکثراً در عرصه کشاورزی و معدنی فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۲۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

اشتغال ۶ هزار نفر کارگر در شهرستان میامی/میامی قطب معدنی و کشاورزی استان سمنانابراهیم غربا در گفتگو با خبرنگار بسیج به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه، اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی از سال ۱۳۹۴ به عنوان نمایندگی مستقل ایجاد شده است، افزود: در این شهرستان ۶۰۰۰ نفر بیمه شده تامین اجتماعی داریم که ۴۸۰۰ نفر با بیمه اجباری مشغول به کار در واحد‌های تولیدی و صنعتی و کشاورزی هستند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میامی با بیان اینکه چهار واحد تولیدی بزرگ در این شهرستان فعالیت دارند به بیشترین ذخایر مواد معدنی کرومیت و مس و ... در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سه کارخانه مسی بزرگ و حدود ۱۲ تا ۱۴ واحد کوچک مس که در حال اکتشاف و بهره برداری می‌باشد در این شهرستان فعال و یکی از بزرگترین کارخانه مس استان با ۴۰۰ نفر اشتغال در روستای عباس آباد فعالیت دارد.
غربا تصریح کرد: دومین معدن کرومیت کشور و ذخایر مس خوبی در شهرستان میامی داریم.
او با اشاره به ایجاد دو کارخانه دیگر مس در حال راه‌اندازی، اظهار کرد: میامی را شهرستان معدنی می‌شناسیم و اکتشافات معدنی در آینده داریم، اما در صنعت ضعیف و ۴۰ درصد کشاورزی استان در شهرستان میامی است و بیمه شده‌ها اکثراً در عرصه کشاورزی و معدنی فعالیت دارند.
غربا با اشاره به توجه به مشاغل خانگی با توجه به اینکه شهرستان میامی، کمتر توسعه یافته‌ترین شهرستان استان سمنان است، افزود: ۲۰ درصد منابع و تسهیلات در این زمینه به این شهرستان اختصاص یافته که ۱۲ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها