شاهرود_ نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در مقابل رژیم صهیونسیتی ایستادگی کرده است، گفت: مجلس در کنار دولت برای حل مشکلات ایستاده است.
کد خبر: ۹۴۲۸۹۲۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

ایران تنها کشور ایستاده در مقابل رژیم صهیونسیتی/مجلس در کنار دولت برای حل مشکلاتبه گزارش خبرنگار بسیج، علی اصغر خانی در جمع راهپیمایان روز قدس و نمازگزاران جمعه شاهرود در مصلای پیامبر اعظم (ص) این شهر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد سیاسی و دینی دارد و بر اساس آن دفاع از مردم مظلوم فلسطین و نخستین قبله مسلمانان را در دستور کار قرار داده است.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس گفت: از ماه‌ها پیش رسانه‌های بیگانه تلاش داشتند نشان دهند بین مردم و مسوولان ایران فاصله افتاده است و به همین دلیل مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت نمی‌کنند، در حالی که با چنین سیل جمعیتی در کل ایران روبه رو شدند.
او ادامه داد: مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند و ما نیز شرمنده عظمت و اقتدار آن‌ها هستیم، همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که توانست در برابر اسرائیل ایستادگی کند، ابراز کرد: در جنگ‌های مختلف از جمله جنگ ۶ روزه، چند کشور عربی مقابل اسرائیل ایستادند، اما در نهایت با شکست مفتضحانه عقب نشینی کردند، اما امروز رژیمی که ادعای نیل تا فرات را داشت، در برابر نوار غزه و حزب الله لبنان به زانو درآمده است.
خانی تصریح کرد: گذشت آن زمان که کشور‌های خودفروخته عربی در مقابل رژیم صهیونیستی باشند بلکه امروز در کنار گوش آن‌ها ۱۵۰ هزار موشک و راکت در اختیار حزب الله لبنان قرار گرفته است.
او در بخش دیگر صحبت‌های خود، به عملکرد ۲ سال گذشته مجلس شورای اسلامی اشاره و ابراز کرد: مجلس یازدهم ۲ دولت را تجربه کرد و با همه توان در کنار آن‌ها بود.
خانی اضافه کرد: با وجود برخی تفاوت دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی با دولت قبل، رویکرد مجلس کمک به دولت بود و به هر لایحه با دیدگاه کارشناسی به نفع مردم نگاه کرد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم مجلس با رأی قاطع به همه وزیران پیشنهادی، به جز وزیر آموزش و پرورش، پیام محکم وحدت و حمایت خود از دولت را منتقل کرد و امروز هم به لطف خدا سه قوه در کنار یکدیگر هستند.
او با بیان اینکه در مسائل کارشناسی وجود اختلاف نظر طبیعی است، تأکید کرد:، اما اگر جایی احساس کنیم ممکن است به دلیل تفاوت در دیدگاه‌ها مشکلی در جامعه به وجود آید و یا بدخواهان داخلی و خارجی از آن موضوع سوء استفاده کند، خط قرمز مجلس است.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس به طرح نهضت ملی مسکن اشاره‌ای داشت و گفت: دولت موظف است سالی یک میلیون واحد مسکونی برای ایرانیان بسازد و یا زمینه را برای ساخت و ساز آماده کند و از آن جا که نیاز سالانه کشور ۸۰۰ هزار واحد است، ۲۰۰ هزار واحد نیز مازاد در نظر گرفته شد تا مشکل مسکن برطرف شود.
اعتبار ۲۸۸ میلیارد تومانی محرومیت زدایی به شرق استان سمنان
خانی به توجه مجلس یازدهم به محرومیت زدایی نیز اشاره کرد و گفت: محرومیت زدایی در بودجه سال‌های گذشته مغفول مانده بود، اما مجلس شورای اسلامی در بودجه‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هرسال ۱۹ هزار میلیارد تومان به محرومیت زدایی اختصاص داد.
او ادامه داد: پارسال ۲۸۸ میلیارد تومان در شاهرود و میامی در حوزه محرومیت زدایی اعتبار جذب شد.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره جذب اعتبارات در حوزه راهسازی شرق استان سمنان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، با افزایش ۱۹۰ درصدی بودجه معادل ۵۶۰ میلیارد تومان، اعتبار برای شبکه جاده‌ای شاهرود و میامی دریافت شد.
خانی به ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شاهرود هم اشاره و ابراز کرد: از سال ۹۷ به بعد مجموع اعتبار ساخت این ورزشگاه کمتر از ۵ میلیارد تومان بود، اما در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰ میلیارد تومان برای این ورزشگاه تخصیص داده شد و امید است در گام نخست با ظرفیت پنج هزار نفر تا پایان سال به بهره برداری برسد.
او همچنین حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم شرق استان را خط قرمز مسوولان عنوان کرد و افزود: اعتبار این بخش در سال ۱۴۰۰ با جذب ۶۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی افزایش حدود ۶۵ درصدی داشته است.
افتتاح کارخانه ذوب آهن شاهرود
این نماینده مجلس از افتتاح کارخانه ذوب آهن شاهرود در هفته آتی نیز خبر داد و گفت: این کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و در چند مرحله موفق شد تسهیلات ۷۰، ۵۸ و ۲۳۰ میلیارد تومانی دریافت کند و با راه اندازی آن برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
خانی درباره کارخانه‌های سیمان و فولاد شاهرود نیز یادآور شد: با مذاکرات انجام شده مقرر شد بخشی از سود این ۲ کارخانه که به سهامداران عمده آن‌ها در تهران تعلق داشت، با تعریف طرح‌های تکمیلی در این مجموعه‌های بزرگ، در شاهرود هزینه شود و به این ترتیب طرح ایجاد واحد کاغذسازی در شرکت فولاد اجرایی شد و شرکت سیمان نیز ۲ طرح تولید نیوجرسی و پنل‌های بتنی و نیز افزایش خط تولید را تعریف کرده است.
تولید سیمان سفید در کارخانه سیمان بیارجمند
او همچنین به ۲ مشکل اساسی کارخانه سیمان بیارجمند اشاره و تصریح کرد: این کارخانه از ابتدا مشکل جانمایی داشت و برای راه اندازی نیز نیاز به یکهزار میلیارد تومان نقدینگی دارد.
خانی ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که تولید سیمان خاکستری را به تولید سیمان سفید تغییر دهیم تا بتوانیم تنها تأمین کننده سیمان سفید در پنج استان منطقه باشیم.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار گرچه هزینه بیشتری دارد، اما در مجموع از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است، افزود: امیدواریم بتوانیم دولت را متقاعد کنیم که کارخانه سیمان شاهرود معین سیمان بیارجمند شود و سهم شستا از سود این کارخانه برای ساخت کارخانه سیمان بیارجمند هزینه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها