خبرهای داغ:
حسینی بوشهری خطاب به مردم فلسطین اظهار کرد: فلسطینیان، با اینکه ۷۴ سال در مواجهه و مقابله با ستم و ظلم دشمنان هستید، امیدوار باشید؛ مقام معظم رهبری و ملت ایران به آینده فلسطین امیداور است و پیروزی از آن شماست.
کد خبر: ۹۴۲۸۹۶۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه حقیقت تقوی پرهیز از هر کاری است که انسان را آلوده به گناه می‌کند، گفت: اگر انسان از کار‌هایی که منجر به گناه می‌شود دوری بجوید، متقی است.

وی در رابطه با عوامل بازدارنده انسان از عبودیت بیان کرد: اگر والدین سهل‌انگاری کنند و به تربیت فرزندان رسیدگی نکنند، این جامعه به سمت عبودیت نرفته بلکه به سمت گناه می‌رود؛ ناآگاهی و جهل انسان نسبت به ثواب و عقاب الهی و ارزش‌های انسانی دومین عامل عدم عبودیت و بندگی خداست. همچنین فقر و بی‌نیازی عامل جدایی انسان از مسیر عبودیت است.

خطیب جمعه قم، انجام گناه را دیگر عامل مهم دورشدن انسان از مسیر بندگی دانست و افزود: گناه انسان را به کج‌روی و انحطاط فرامی‌خواند؛ از آثار گناه، قساوت قلب، رسوایی در دنیا، انگشت‌نما شدن در جامعه، دست یافتن حالت غفلت و بی‌هویتی به انسان و مبتلا شدن به عذاب وجدان است.

وی با اشاره روایات معصومین (ع) عنوان کرد: مسئولان ما توجه کنند که امروز اگر اشتباه کردند و یا برنامه‌ریزی غلطی در مسائل اقتصادی، سیاسی و... کردند، از مردم عذرخواهی کنند؛ با عذرخواهی ارزش کسی کم نمی‌شود، چون مردم می‌دانند بر اساس وجدان کاری عمل می‌کنید؛ شفاف به مردم اعلام کنید چراکه مردم محرم‌ترین افراد هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از حضور پرشور مردم ملت ایران و همه آزادی‌خواهان در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس به تعبیر آیه قرآن کریم عمل صالح است و بسیار ارزشمند و باعث بالا رفتن خشم دشمن می‌شود.

حسینی بوشهری خطاب به مردم فلسطین اظهار کرد: فلسطینیان، با اینکه ۷۴ سال در مواجهه و مقابله با ستم و ظلم دشمنان هستید، امیدوار باشید؛ مقام معظم رهبری و ملت ایران به آینده فلسطین امیداور است و پیروزی از آن شماست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه ابراز کرد: در طول این چند دهه، هنوز دنیا اجازه نداده مظلومیت ملت فلسطین در غالب هنر و تصویر به نمایش دربیاید که این یک ظلم مضاعف است و حرکت‌های سازشکارانه کشور‌های عربی ره به جایی نخواهند برد.

وی خطاب به کشور‌های عربی سازشکار با رژیم صهیونسیتی اعلام کرد: پای رژیم صهیونسیتی را به این منطقه باز کرده‌اید و اگر روزی در این منطقه اتفاقی بیفتد یا این رژیم بخواهد اقدامی کند، سیل همه شما را خواهد برد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: دو عمل باید اتفاق بیفتد؛ کار اول اینکه رژیم‌هایی که مدعی اسلام هستند، روزی کشتی برای تامین غذای آنان می‌فرستند و روزی به استقبال این رژیم می‌روند، اگر حامی فلسطین هستند، رابطه‌شان را با صهیونیسم قطع کنند و اگر پشتیبان فلسطین نیستند، بر همین حالت نفاقشان بمانند.

وی اضافه کرد: کار دوم ادامه مقاومت است؛ به فلسطین مبارز می‌گویم که دست از مقاومت برنداشته‌اید، و برندارید؛ ملت ایران در کنار شماست و مردم شریف قم که پایگاه انقلاب اسلامی است، پشتیبان شما هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خصوص جریانات اخیر افغانستان گفت: هیئت حاکمه افغانستان اگر میخواهد اقتدار خودش را نشان دهد، باید حافظ مردم این کشور چه شیعه چه سنی باشد. حفظ امنیت مردم از لوازم مهم حکومت‌داری است. مطمئن باشید اگر پیشگیری نشود، نسل‌کشی در این کشور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها