خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه  انصارالحسین (ع) همدان:
همدان-مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه  انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به نقش‌آفرینی‌های برجسته شهدای روحانی در عرصه‌های مختلف بر ضرروت بازخوانی این نقش در جامعه تاکید کرد وگفت: باید نقش شهدای روحانیت در جامعه بازخوانی و احیا شود.
کد خبر: ۹۴۲۹۲۵۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
باید نقش شهدای روحانیت در جامعه بازخوانی و احیا شود

حجت الاسلام حسین علیی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی اظهار کرد: اولین کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور، چهارم خرداد ماه امسال در مصلای نماز جمعه شهر قم برگزار خواهد شد.

وی تبیین جایگاه روحانیت و ترویج نقش و پیشتازی روحانیت در صیانت از انقلاب و عرصه‌های سخت را از مهمترین اهداف این کنگره برشمرد و بیان کرد: شهدای روحانی در همه عرصه‌های سخت همچون دفاع مقدس، جنگ‌های اعتقادی و مبارزه با طاغوت روحانیت در خط اول بودند و در جنگ اعتقادی اسلام ناب با عقاید تکفیری نقش و حضور موثری داشتند که برای تبیین این جایگاه‌های مهم و رسالت روحانیت این کنگره برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه  انصارالحسین (ع) همدان نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و حوزه‌های علمیه، تکریم و تجلیل از مقام و منزلت شهدا و خانواده‌های آن‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره دانست و اضافه کرد: حضور گسترده و تاثیرگذار روحانیت در میدان‌های جهاد و مبارزه مسئله‌ای بسیار مهم بوده که باید در جامعه تبیین شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی به صورت هدفمند به تاکید مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، گفت: به فرموده امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برگزاری یادواره و زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید در جامعه‌ای که مردم مشغول مسائل اجتماعی زندگی خود هستند با برگزاری یاداوره تلنگری در جامعه ایجاد شود.

علیی به ضرورت و اثربخشی برگزاری این مراسمات اشاره و عنوان کرد: بنا بر تعبیر قرآن شهید حی و زنده است، و علاوه بر حی بودن محی و بیدار کننده جامعه نیز هست؛ جامعه شبیه یک دشت خشک و بی‌آبی است که برگزاری یادواره و کنگره‌های شهدا همچون بارانی در دشت و احیاگر است.

وی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی برنامه ویژه‌ای در استان همدان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال این کنگره در همدان برگزار نخواهد شد بنابراین با توجه به اینکه دومین کنگره بزرگداشت شهدای همدان سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، یکی از ابعاد برگزاری این مراسم شهدای روحانی خواهد بود.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه  انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه امسال ویژه برنامه‌هایی در راستای بزرگداشت شهدای روحانی در همدان برگزار خواهد شد، به تجلیل از خانواده‌های ۹۱ شهید روحانی استان اشاره و بیان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدای روحانی استان از پیش مقدمه‌های برگزاری کنگره شهدای روحانی در همدان است.

وی سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ خرداد در سراسر استان را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت کنگره شهدای روحانی در استان عنوان و اظهار کرد: توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در تمام شهرستان‌های استان نیز انجام خواهد شد.

علیی  با اشاره به نقش‌آفرینی‌های برجسته شهدای روحانی در عرصه‌های مختلف بر ضرروت بازخوانی این نقش در جامعه تاکید و بیان کرد: باید نقش شهدای روحانیت در جامعه بازخوانی و احیا شود؛  چراکه روحانیت در تمام عرصه‌های سخت و تاریخی این نظام و انقلاب حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشته و در هر عرصه و نهضتی که ماهیت اسلامی، انقلابی و مردمی داشته پیشتاز و در خط اول بوده است.

وی با بیان اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس علاوه بر نقش هدایتگری و روشنگری در خط مقدم جبهه‌های نبرد بودند، گفت: بیشتر شهدای روحانی، شهدای تبلیغی نبودند بلکه به عنوان رزمنده در خط مقدم جنگیدند و به مقام رفیع شهادت رسیدند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه  انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه هجمه‌های دشمنان علیه روحانیت طی این سال‌ها گسترده و عظیم بوده است، گفت: نقش روحانیون در انقلاب اسلامی بسیار گسترده و مهم بوده و تنها به انجام اعمال واجب و شرعیات ختم نمی‌شود به طوری که اگر نقش  روحانیون مهم نبود دشمن هیچ گاه به فکر به شهادت رساندن آن‌ها نمی‌افتاد.

وی با تاکید بر اینکه حمله و هجمه دشمن به روحانیون بیانگر اثربخشی نقش روحاینت در حفظ اسلام ناب است، بیان کرد: شهدای اخیر روحانی در مشهد که تقدیم اسلام شد از شهدای اعتقادی بودند که به دست تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

علیی روحانیون را مرزداران دین معرفی و ابراز کرد: روحانیون در همه جبهه‌ها، چه در جبهه‌های جنگ و چه در جبهه‌های اعتقادی همواره در خط مقدم و در همه عرصه‌ها خط شکن هستند به طوری که بیشترین تاثیر در تمام عرصه‌ها را روحانیون عامل شدند.

وی بر ضرورت تبیین نقش شهدای روحانی در دفاع از نظام وانقلاب تاکید و بیان کرد: روحانیون مرزداران دین و مبلغ دین هستند و کار انبیایی انجام می‌دهند، و معلمین واقعی جامعه روحانیون هستند و مهم‌ترین نقش هدایت در جامعه به عهده روحانیون است که هیچ وظیفه و تکلیفی مهمتراز این تکلیف نیست.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه  انصارالحسین (ع) همدان یادآور شد: یکی از بازو‌هایی که انقلاب را حفظ کرده وجود روحانیت است که در تمام عرصه‌ها اعم از اعتقادی، سازندگی، کمک به زلزله زدگان، در بحث کرونا، اردو‌های جهادی و... نقش بی‌بدیل خود را ایفا از نظام و انقلاب جانانه دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات