زنجان_مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان از برگزاری ۲۰۰عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۹۴۵۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛حجت الاسلام حسن بیگدلی صبح امروز در نشست خبری هفته عقیدتی سیاسی درسپاه وبسیج که در محل سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان برگزار شد،ضمن گرامیداشت این هفته و روز معلم اظهار کرد:سپاه نهادی صرفا نظامی نیست بلکه یک نهاد مکتبی،دینی و اعتقادی با رویکرد حفاظت و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است.

 

برگزاری۲۰۰عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در سپاه زنجان

 

وی با اشاره به ابعاد معنوی، اعتقادی، فرهنگی ،مذهبی ،دینی و عمق بخشی معنویت در سپاه تاکید کرد:رسالت پاسداری و صیانت از هویت مکتبی انقلابی و ولایی سپاه،اعتلای فرهنگ دینی و اعتقادی بسیجیان کارکنان و ترویج ارزش های انقلابی در سپاه و بسیج از وظایف نهاد نمایندگی ولی فقیه در این نهاد می باشد.

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان ادامه داد:طبق فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)ارتقاء معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار اط در وظایف نهاد نمایندگی می باشد.

 

 

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه فعالیت های سپاه و بسیج در طول ۴۳ سال گذشته بر کسی پوشیده نیست،خاطرنشان کرد:سپاه در تمامی عرصه های حساس و مورد نیاز  نظیر حراست از کیان انقلاب،جنگ تحمیلی،جنگ نرم،هجمه فرهنگی دشمن و کیز خدمات رسانی و محرومیت زدایی همواره در صحنه  و پای کار بوده است.

 

 

 

این مسئول تصریح کرد:نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور تبیین خدمات و دستاوردهای خود،از ۱۲ الی ۲۰ اردیبهشت ماه اقدام به برگزاری هفته عقیدتی_سیاسی در سپاه و بسیج نموده است.

 

 

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه به مناسبت هفته مذکور سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان ۲۰۰عنوان برنامه برگزار می نماید،خاطرنشان کرد: برگزاری همایش حکمت مطهر و تجلیل  از مربیان و هادیان سیاسی و فرماندهان مربی نمونه سپاه و بسیج،تبیین اندیشه ها و آثار شهید مطهری با محوریت جهاد تبیین در قالب نشست های اعتقادی،سیاسی،بصیرتی و فرهنگی در سطح حوزه ها،نواحی و سپاه استان،انتشار آثار شهید مطهری در قالب فیلم و کلیپ در فضای مجازی و نیز حقیقی ،برگزاری مسابقات کتابخوانی از آثار شهید مطهری،سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه و برگزاری یادواره شهدا در استان ونیز شهرستان ها نمونه ای از برنامه های مذکور است.

 

 

این مسئول افزود:دیدار و سرکشی با خانداده معظم شهدای فرهنگی طلاب و دانش آموز،برگزاری یادواره شهدای معلم،اجرای زنگ سپاس در مدارس از طریق بسیج دانش آموزی ،اجرای مجمع استانی کنگره معلمان،نشست مربیان صالحین با سرمربی و مربیان با سرگروه ها و حلقات صالحین  در حوزه های مقاومت بسیج،برگزاری نمایشگاه از آثار شهید مطهری در رده های مختلف سپاه و بسیج،دیدار با ائمه جمعه و

 

توزیع کمک های مومنانه و بسته ای معیشتی توسط گروه های جهادی در بین نیازمندان،برگزاری نشست های علمی و کرسی های آزاداندیشی در دانشگاهها و مدارس،برگزاری نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی صالحین برای طلاب و روحانیون،بازخوانی وبازنشر اندیشه های شهید مطهری بصورت مجازی و حضوری بخصوص برای نسل جوان و تجلیل از رده ها و مدیران برتر عقیدتی فعال و پیشکسوتان از  برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان می باشد.

 

 

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به برگزاری کنگره ۴۰۰۰شهدای روحانی کشور در روز ۴ خردادماه سال جاری در استان قم گفت:استان زنجان نیز ۴۰ شهید طلبه و روحانی تقدیم نظام و انقلاب نموده است.

 

 

وی با بیان اینکه در همین راستا و همزمان با هفته عقیدتی سیاسی درسپاه سه یادواره شهدای روحانی در استان ونیز شهرستانهای ابهر،خرمدره و خدابنده برگزار می شود،تصریح کرد:دیدار و تجلیل از خانواده شهدای روحانی،دیدار و تجلیل از روحانیون ایثارگر، نامگذاری معابر و اماکن به نام شهدای روحانی ،برگزاری جشنواره ورزشی طلاب و روحانیون،برگزاری جشنواره شعر و نیز نامگذاری مرکز تداوم آموزشی عقیدتی سیاسی سپاه به نام شهدای روحانی استان از برنامه های سپاه انصارالمهدی(عج)در راستای کنگره شهدای روحانی  می باشد.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان در پایان با بیان اینکه در طول سال گذشته قریب به ۲۰هزار برنامه عقیدتی و سیاسی،نشست های بصیرتی و…در حوزه های مختلف بسیج،نواحی و …برگزار شده است،گفت:هفته عقیدتی سیاسی فرصت مغتنمی برای تقویت بنیه اعتقادی پاسداران است.

 

 

 

 

ارسال نظرات