رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: امروز بانوان بسیاری در عرصه اقتصادی در کنار آقایان به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کنند که باید به آن توجه کرد.
کد خبر: ۹۴۲۹۵۲۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

 


به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا در نشست خبری نخستین جشنواره ویژه بانوان(حریم رسالت) در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان با بیان اینکه نقش بانوان در حوزه رسانه بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: بر اساس آمار ۶۰ درصد جامعه هدف رسانه‌ای کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و در گیلان این آمار بالاتر از میانگین کشور است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به نقش ویژه بانوان در حل بسیاری از مشکلات کشور گفت: با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار بانوان در استان برای نخستین بار جشنواره کشوری ویژه بانوان با عنوان حریم رسالت با همت اصحاب رسانه بانوان در گیلان برگزار شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اهمیت شناسایی مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف توسط اصحاب رسانه بیان کرد: نقش اصحابه رسانه در اطلاع رسانی بسیار مهم است به طوری که اگر این مطالبه‌گری نباشد هیچ مشکلی در گیلان برطرف نخواهد شد لذا بانوان با ظرافت خاص خود می‌توانند بسیار به اجرای درست این مهم کمک کنند.
پارسا، از وجود ۶ محور در جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در گیلان خبر داد و افزود:نخستین جشنواره رسانه‌ای ویژه بانوان حریم رسالت در ۶ محور هویت‌بخشی بانوان و ارتقای روحیه خود‌باوری،
نقش زنان در فرهنگ ایثار مقاومت و شهادت، زنان،اشتغال‌زایی،کارآفرینی و دانش‌بنیان، نقش حجاب و عفاف در کاهش آسیب های اجتماعی، جوانی جمعیت راهکارها و پیشنهادات و خانواده و کرونا برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ویژه بانوان حریم رسالت بیان کرد: خبرنگاران بانو می‌‌توانند آثار خود را در قالب‌های تیتر، خبر، گزارش، یادداشت، عکس، فیلم از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ به دبیرخانه جشنواره از طریق آدرس ایمیل Harimeh.Resalat yahoo.com@ و یا به شماره واتس‌آپ۰۹۰۵۸۱۲۵۲۵۴ ارسال کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان تاثیرپذیری بانوان در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بانوان بسیاری که جان خود و فرزندان خود را فداکردند تا ذره‌ای از خاک مقدس جمهوری اسلامی به دست دشمن نیفتد لذا از تمامی بانوان رسانه‌ای گیلان درخواست دارم به این امر توجه جدی کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه رشد اقتصادی گیلان منوط به حضور پررنگ بانوان در عرصه‌های مختلف است، افزود:امروز بانوان بسیاری در عرصه اقتصادی در کنار آقایان به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کنند که باید به آن توجه کرد.
پارسا مشکل سواد رسانه را یکی از ضعف‌های بزرگ در بین برخی از اصحاب رسانه در کشور دانست و گفت:
انقلاب اسلامی در ۴۳ سال گذشته اقدامات و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده است ولی استکبار سعی دارد این دستاوردها را وارونه جلوه دهد لذا یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین همین امر است.
وی با تاکید بر گام مهم بسیجیان استان گیلان در پیشتازی گیلان در طرح واکسیناسیون بیان کرد: در طول ایام کرونا سپاه قدس گیلان و بسیجیان همواره پای‌کار مبارزه با این ویروس بوده و طور یقین تاریخ مردم گیلان هیچوقت تلاش بسیجیان استان گیلان را در تزریق واکسن کرونا را فراموش نخواهد کرد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر اینکه شاهد افزایش قارچ گونه رسانه ها در گیلان هستیم، گفت: خبرنگاران فعال گیلان با اجرای طرح رتبه بندی شناسایی خواهند شد زیرا خبرنگاران بسیار زیادی و با سابقه بسیار زیادی در این استان وجود دارد که بعضا دیده نمی‌شوند.

ارسال نظرات