مستند «سردار علم و ادب» به مناسبت روز معلم ۱۲ اردیبهشت از شبکه دو پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۹۶۲۵
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ این مستند به زندگی شهید مرادعلی سعیدی پرداخته شده و با همرزمان شهید (محمدتقی سعیدی و...)، همکاران (عبدالرضا سعیدی و...) و خانواده او (همسر و فرزندانش) گفتگو شده است.

پاسدار شهید مرادعلی سعیدی یکم فروردین ۱۳۳۵، در روستای ابواسحاق از توابع شهرستان لردگان در خانواده‌ای مذهبی و متدین به دنیا آمد. بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ وارد سپاه شد و خدمات زیادی برای کشور انجام داد و در سال ۱۳۶۱ از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان «لردگان» راهی آموزش نظامی شد و بعد از طی کردن آموزش نظامی به جبهه نبرد حق علیه باطل اعزام شد. پس از مدتی پاسداری از میهن اسلامی برای عضویت در سپاه ثبت نام کرد و پس از آن مدت سه ماه در یکی از پادگان‌های نظامی تهران مشغول فراگیری آموزش‌های نظامی شد. او پس از اینکه لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد، عازم کردستان شد و به دلیل لیاقت، شایستگی و شجاعتی که داشت فرماندهی گروهان ضربت امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرانشهر به ایشان محول شد.

از این شهید بزرگوار یک پسر و دو دختر به یادگار مانده؛ وی هفدهم خرداد ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گروهان در سروش‌خان سنندج توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش، به شهادت رسید و مزارش در گلستان شهدای زادگاهش قرار دارد.

از آنجا که این شهید بزرگوار در طول خدمتش، منشأ اثرات خیر بود و به ادب و تربیت مشهور بود، به او «سردار علم و ادب» می‌گفتند. وی با اینکه آموزگار نبود، اما برای آموزش‌های نظامی به سربازان، جانب ادب و احترام به آن‌ها را رعایت می‌کرد و تمام آموزه‌های نظامی را بی‌کم و کاست به آنان آموزش می‌داد.

مستند «سردار علم و ادب» به همت تأمین برنامه شبکه دو و تهیه کنندگی و کارگردانی سیدعلی محمودی نیکو، دوازدهم اردیبهشت ساعت ۱۳:۱۵ روانه آنتن خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات