فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

انجام ۲۶۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی توسط گروه‌های جهادی در کردستان

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان و طی دو سال اخیر گروه‌های جهادی بسیج سازندگی استان بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی و حمایتی انجام دادند.
کد خبر: ۹۴۳۰۴۳۶
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی روز شنبه در رزمایش سراسری جهادگران فاطمی و سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی در سنندج اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری این رزمایش بزرگ گروه‌های جهادی در نقاط مختلف کشور هستیم.

 

وی افزود: فلسفه وجودی و تشکیل سپاه به فرمان امام برای حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و به کارگیری از ظرفیت بزرگ بسیج برای آبادانی کشور بوده است.


فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: پیروزی در دوران دفاع مقدس شاهد نقش آفرینی ویژه بسیجیان بود و بعد از دفاع مقدس نیز در پیشرفت و آبادانی روستاها، محرومیت زدایی و توسعه کشور گام‌های بزرگی را انجام دادند.


سردار حسینی افزود: با وجود اینکه خود بسیجیان از لحاظ معیشت نیازمند کمک هستند، اما با نگاهی خیرخواهانه به یاری محرومین و نیازمندان می‌شتابند.


وی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج همواره در عرصه‌های مختلف پیشرو بوده و حتی در حوادث نیز جزو اولین گروه‌هایی هستند که به یاری آسیب دیدگان می‌شتابند.

 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، ماسک و حمایت از ۵۰ هزار خانوار، اهدای جهیزیه، آزادسازی زندانیان، توزیع کپسول اکسیژن، توزیع غذای گرم، مرمت و ساخت منازل محرومین از جمله اقدامات بسیج سازندگی در دوران کرونایی بوده است.


سردار حسینی افزود: در مجموع در این مدت ۲۶۹ میلیارد تومان خدمات مختلف نقدی و جنسی توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تشکیل و راه اندازی ۵۸۱ صندوق قرض‌الحسنه با مشارکت هزار و ۸۱۴ گروه ۱۵ از دیگر اقدامات انجام شده است.


سردار حسینی اعلام کرد: در این مدت ۴۳۸ شغل با ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات عملیاتی و ۵ هزار و ۶۱۸ فقره تسهیلات پرداخت شده است.


وی افزود: بسیج سازندگی در عرصه‌های عمرانی، پزشکی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی کار‌های بسیاری را انجام داده و در دست اقدام دارد، اما در سال جاری سپاه مأموریت بسیج جهاد آبرسانی را در کل کشور برعهده گرفته است و در کردستان نیز ۱۶۹ روستا که با مشکل تأمین آب شرب سالم مواجه هستند در مدت ۳۰ ماه مشکل آن‌ها را برطرف خواهیم کرد.


سردار حسینی خاطرنشان کرد: مشکل آب شرب این ۱۶۹ روستا در قالب ۷ مجتمع بزرگ روستایی رفع خواهد شد و امیدواریم که در این کار بزرگ بتوانیم مشکلات مردم در این مناطق را در بازه زمانی ۳۰ ماهه برطرف کنیم.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: فلسفه کارجهادی میل به خدمت بی شائبه و بدون منت به مردم است.


حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی افزود: تلاش مجاهدت گونه از دیگر ویژگی‌هایی است که فعالیت گروه‌های جهادی و فرد جهادگر را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات