دیدار مسئولان استانی با خانواده شهید طلبه در شاهرود+ تصاویر

شاهرود_ نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و و فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) با خانواده طلبه شهید ادریس آبادی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۴۳۰۵۲۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

دیدار مسئولان استانی با خانواده شهید طلبه در شاهرود+ تصاویربه گزارش خبرنگار بسیج، در این دیدار که امام جمعه شاهرود، فرماندهان قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار، گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود و تعدادی از مدیران استانی حضور داشتند با اهدا هدیای مقام معظم رهبری و تابلو فرش تمثال شهید از این خانواده تجلیل شد.
مادر شهید طلبه شهاب الدین ادریس آبادی با بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار بر تداوم راه شهدا و خدمت به مردم تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان در این دیدار با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهدا بر تداوم راه شهدا با خدمت به مردم تاکید کرد.
سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه استان سمنان نیز با بیان اینکه کنگره شهدای روحانی کشور در ابتدای خرداد ماه در قم برگزار خواهد شد، گفت: اجلاسیه شهدای روحانی استان نیز پنجم خرداد در شاهرود برگزار و این دیدار‌ها و تفقد‌ها در این راستا اجرا می‌شود.
طلبه شهید شهاب الدین ادریس آبادی در سال ۴۱ در شاهرود دیده به جهان گشود. در دبستان پروین اعتصامی و گوهرشاد این شهر تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را گذراند تا این که به زمانه‌ی اوج گیری مبارزات مردم علیه رژیم ظالم پهلوی رسید. از همان دوران نوجوانی در وجودش فهم و بصیرت وجود داشت و انقلاب نیز همچون بسیاری دیگر با او کاری کرد که در این جریانات، بینش و درک بیشتری پیدا کند و راه سعادت و رستگاری ملت را در پیروی از نهضت حضرت امام (ره) بداند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وقتی جنگ تحمیلی شروع شد، در میدان مجاهدت حضور پیدا کرد و به عنوان دانش آموز دبیرستانی در جبهه حاضر شد.
ناقوس جنگ که به صدا درآمد، چون شهاب ثاقبی راهی میدان نبرد گشت و در میانه‌ی همین رفت و آمد‌ها به جبهه بود که توفیق پوشیدن لباس دین را پیدا کرد و شاگرد مکتب امام باقر (ع) و امام صادق (ع) شد.
چندی بعد رهسپار حوزه علمیه قم شد. در دوران تحصیل به خصوص به نماز شب و روزه داری، اهمیت بسیاری می‌داد و از این رهگذر، روح پاک و بی آلایش خویش را متعالی می‌ساخت.
همین مراقبه‌ها او را فردی بسیار مهربان ساخته بود که همیشه یار فقرا و نیازمندان بود و در حلال و حرام بسیار جدی و عمیق بود، به طوری که از دوره نوجوانی حساب سال دقیقی برای خویش تعیین کرد.
در هنگام تحصیلات حوزوی در جبهه نیز حاضر می‌شد و در عرصه جهاد اصغر و اکبر خوش درخشید تا این که قسمت این بود که در چهارمین روز از تیرماه سال ۶۵ و در جریان عملیات والفجر ۸، شربت شهادت را در منطقه فاو بنوشد.
این شهید والامقام، وصیتنامه خود را با این بیت زیبا آغاز می‌کند که.
ما زنده از آنیم که آرام نگیریم// موجیم که آسودگی ما عدم ماست
در بخشی از همین وصیت نامه بعد از حمد و سپاس خدای متعال و مدد گرفتن از حضرات معصومین (ع) می‌نویسد:"
خدایا! به پدر و مادرم صبر عظیم عطا کن تا در موقع مرگ من دشمنان اسلام را با گریه‌هایشان خوشحال نکنند و به خواهران و برادرم رشد فکری ده تا در راه تو کوشش کنند و حق سپاسگزاری را در پیشگاهت بجای آورند؛ و خدایا! به برادران عزیز پاسدارم، مسئولیت و تعهد در قبال اسلام و قدرت و شکوه عظیمی در مقابل دشمنان اسلام عطا کن که با هر یورششان خصم را عقب زده و به سوی کربلایت و تمام مکان‌های مقدست که در سیطره دشمنند، پیش بروند... "

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار