خبرهای داغ:
شهید مطهری همیشه به گونه ای کتاب می نوشت و یا سخنرانی می کرد که نسبت به زمان خود جلوتر بود .
کد خبر: ۹۴۳۰۷۳۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، حجت الاسلام والمسلمین طاهری ،معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ، در همایش یاد مطهر شهرستان طبس گفت : در دوران دفاع مقدس 4000 شهید روحانی داریم که در مسئولیت های مختلف در جبهه خدمت رسانی کرده اند و بعد از جنگ هم در عرصه های گوناگون فرهنگی آموزشی و جهادی فعالیت داشته و دارند.

وی عنوان داشت: شهید مطهری ابعاد شخصیتی مختلفی بود که مهمترین بعد شهید مطهری زمان شناس بودن وی بود و حتی او نسبت به زمان خود جلوتر هم بود.

وی افزود: یکی از اصول مدیریت از دیدگاه معصومین این است که اگر مدیریت صحیح باشد ضعیف ترین ملت ها را به قوی ترین ملت ها تبدیل می کند ،مانند پیامبر که به اعراب جاهلی قبل از اسلام عزت و سربلندی داد و امام خمینی (ره) هم ملت ما را از استبداد و تحت سلطه بودن استکبار جهانی رهایی بخشید و به مردم عزیز ایران آزادی داد.

طاهری خاطر نشان کرد:یکی از سرمایه های شیعه برخلاف اهل سنت این است که اهل سنت دوره حاکمیت اهل بین را حدود 25 سال می دانند ولی شیعه دوران امامت را 270 سال می داند که همیشه سرلوحه امور بوده است.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت:سه اصول مدیریتی  در سیره معصومین هست که در دیدگاه شهید مطهری به آن اشاره شده است و اولین اصل قدرت و مقاومت است و در اسلام قدرت به معنای ایجاد توانایی و قدرت با هدف ایجاد ترس در دشمن است ولی در دنیا دو دیدگاه از قدرت وجود دارد که یکی خدعه و نیرنگ است مانند انگلیس و یکی زورگویی است مانند آمریکا .

وی افزود: اصل دوم نرمش در امور شخصی و صلابت در اصول و مسائل اجتماعی است  و اصل سوم مشورت است و دولتی می توان خدمتگذار باشد که با مردم در امور مدیریتی مشورت کند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها