خبرهای داغ:
مراسم غباروبی و عطرافشانی مزار شهید «سیدعبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات بیت المقدس باحضور فرماندار، مسئولین کمیته های ستاد سوم خرداد، خانواده های معظم شهدا و همرزمان شهید برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۳۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱

اولین مراسم از برنامه های شاخص ستاد بزرگداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر امروز در گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

مراسم غباروبی و عطرافشانی مزار شهید «سیدعبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات بیت المقدس با حضور فرماندار، مسئولین کمیته های ستاد سوم خرداد، خانواده های معظم شهدا و همرزمان شهید برگزار شد.

در این مراسم که با خاطره گویی همرزمان شهید موسوی همراه بود، یاد و خاطره شهید خسروی از شهدای شاخص خرمشهر که در جوار شهید موسوی تدفین شده اند نیز گرامی داشته شد.

«سیدعبدالرضا موسوی» در سال 1335 در شهر خرمشهر چشم به جهـان گشود. روزهـای کودکی عبـدالرضـا درمیـان مردم باصفـای خرمشهر سپری شد. او که یکی از شاگردان ممتاز در تمام دوران تحصیل بود موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و رتبه اول را در کنکور اعزام به خارج کسب نمود.

موسوی از همان زمان فعالیت سیاسی خود را آغاز نمود وپس از مدتی خود را به دانشگاه اهواز انتقال داد. در اهواز چندین مرتبه از طرف گارد دانشگاه به علت فعالیت سیاسی به وی اخطار داده شد تا اینکه درسال 1355 از دانشکده اخراج گشت.

وی پس از این ماجرا اولین تظاهرات درشهر خرمشهر را سازماندهی ‌کرد که در همین زمان توسط ساواک دستگیر و به زندان افکنده شد. موسوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد و با کانون فرهنگی نظامی خرمشهر به همکاری پرداخت سپس به تشکیل کلاسهای ایدئولوژی در کانون فتح آبادان و تدوین جزواتی در تفسیر نهج البلاغه همت گماشت.

شهید موسوی با سقـوط بنـی‌ صدر به جبهه بــازگشت و پس از عـزیمت جهـان‌ آرابـه مشـهد، فرماندهی سپـاه خرمشهر را بر عهده گرفت. وی با آغاز عملیات بیت‌المقدس نیروهای تیپ 22 بدر را سازماندهی کرد.

سرانجام فرمانده دلاور خرمشهر در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس در سال 1361 درحـالی که مجـروحین را به عقب انتقال می‌داد بر اثر اصـابت گلوله به اطـراف آمبــولانس به شهادت رسید و مهمان خوان گسترده الهی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها