خبرهای داغ:
درس اخلاق آیت الله عابدی در یگان حفاظت شخصیت‌های سپاه استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۰۹۴۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،آیت الله عابدی در درس اخلاق خود در یگان حفاظت شخصیت‌ها گفت:غیر از پنج اصل اصلی اصول دین موضوعات دیگری هم هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد اصول دین اصول اصلی آن ۵ عدد می‌باشد، ولی در حالی که ملائکه نه جزو توحید و جزء چهار اصل اصلی اصول دین ما نیستند.

وی ادامه داد:با توجه به آیه «آمن الرسول بما انزل الیه من ربه و المومنون» همه باید به آن پنج اصول اصلی دین پایبند باشند، به عنوان نمونه می‌توان به ایمان به غیب هم اشاره کرد که در آیات اولیه سوره مبارکه بقره آمده است. آنچه ما در این دنیا می‌بینیم به آن می‌گویند ایمان به شهادت، ولی یک چیز‌هایی که ما آن‌ها را نمی‌بینیم به آن می‌گویند ایمان به غیب.


عابدی با اشاره به سرالقدر که از اصول دین میباشدگفت: این اصل بسیار مهم است و خیلی کم گفته میشود. خداوند برای هر کسی یک سرنوشتی را مشخص کردند مثلاً مشخص کرده است که امسال چه کسی حج برود، امسال چه کسی ثروتمند شود ،امسال چه کسی مریض شود و دیگر چیز‌هایی که در شب قدر آن‌ها نوشته می‌شود. مقدرات خداوند متعال حتمی نیست بلکه تعلیقی است مثلاً کسی اگر امسال در رانندگی بی احتیاطی کند حتماً می‌میرد، ولی اگر مواظبت کند و یا صدقه بدهد میتواند از آن مرگ جلوگیری نمای، با صدقه دادن با دعا میتوان مقدرات را هم تغییر داد.

وی افزود:ما انسان‌ها در جایی زندگی میکنیم که نمی‌دانیم در این چرخه چه کار میکنیم. بعنوان نمونه می‌توان اشاره کرد چه خداوند به کسی فرزند می‌دهد و به کسی فرزند نمی‌دهد به یک کسی مال و دولت می‌دهد و به کس دیگری مال و دولت عطا نمیکند فقط سر آن را خداوند متعال می‌داند و ما با امید فقط می‌توانیم در این چرخه زندگی کنیم؛ و در آخر باید گفت باید ما بدانیم که یک فکر کلی این عالم را می‌چرخاند و ما در این چرخه زندگی میکنیم؛ و ما، چون آن فکر کلی که خداوند میداند را نمی‌دانیم، دائماً در حال اعتراض به آن هستیم؛ و مصلحت و سر هر کاری در این چرخه دنیا برای ما مخفی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات