خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی به عنوان نهادی که بعد از انقلاب اسلامی ایران به سبب نیاز به آن به دستور امام ایجاد شده است، جهاد سازندگی برخواسته از انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب سازندگی بوده است.
کد خبر: ۹۴۳۱۰۵۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مسئول بسیج سازندگی و جمعی از جهادگران خراسان که به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار شد، گفت: آنچه که به عنوان بسیج سازندگی برخواسته از اصل انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی نیز انقلاب سازندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: عرفان نظری و عملی در موضوع سازندگی وجود دارد، موجودات مختلفی که خلق شده‌اند از نبات، حیوانات، حشرات و ... مانند کودکی که به شیر مادر وابسته بوده به طبیعت وابسته‌اند و همه ابزار زندگی آن‌ها در تکوین توسط خداوند آفریده شده است.

وی افزود: خداوند در باطن انسان به صورت فطری، انگیزه‌ای به نام آرزو آفریده که به صورت نامحدود است، این امر نقص نبوده بلکه کمال است، آرزو نقشه راه بوده، اما آرزوی خام یعنی از بیراهه وارد شدن که این آرزو خطرناک است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: انسان نامحدود خلق شده و برای رسیدن به آرمان در راه سازندگی پیش رود، آرزوی سالم باید از طریق ساختن توسط انسان‌ها دنبال شود، خداوند انسان را از جهت خودسازی و آبادسازی زمین خلق کرده و این موضوع منبع دینی دارد، انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی بوده بنابراین رشد در تمامی زمینه‌ها جزو اصل انقلاب و دین است.

وی ادامه داد: دشمنان نمی‌گذارند این امرمحقق شود و هر جا انسان خدمت‌گذاری بوده او را نابود می‌کنند، دشمن نه تنها جنگ هشت ساله بلکه جنگ ۴۳ ساله بر ملت ایران تحمیل کرده و در این امر از تمام توطئه‌ها بهره برده است، ماهیت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های دیگر متفاوت بوده و هر چند هر روز فتنه علیه انقلاب اسلامی وجود دارد، ولی خداوند آن را نابود می‌سازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در پایان گفت: جهاد سازندگی به عنوان نهادی که بعد از انقلاب اسلامی به سبب نیاز به آن به دستور امام ایجاد شده است، جهاد سازندگی برخواسته از انقلاب اسلامی است، جهاد سازندگی هم ریشه عرفان نظری داشته و هم در میدان عمل جنبه عرفان عملی دارد، انقلاب اسلامی ایران در واقع انقلاب سازندگی بوده است؛ باید در حال حاضر نیز تمام مسؤولان در مسیر سازندگی همکاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها