اکبرپور گفت: روحانیت در طول تاریخ به ویژه در عرصه های مختلف در پیدایش و پیمایش انقلاب اسلامی نقش منحصر به فردی داشت و آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت این قشر بالاترین شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
کد خبر: ۹۴۳۱۱۸۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

حجت‌الاسلام علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در دومین اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: روحانیت در طول تاریخ به ویژه در عرصه های مختلف در پیدایش و پیمایش انقلاب اسلامی نقش منحصر به فردی داشت و آمار شهدای روحانیت نسبت به جمعیت این قشر بالاترین شهید در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
وی افزود: سیستان و بلوچستان چهل و نه  طلبه روحانی و مولوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، از این تعداد سی و دو  شهید از دوران دفاع مقدس و پانزده شهید ترور در عرصه های مختلف در این استان به شهادت رسیدند و یک شهید مدافع سلامت که در دوره کرونا جان فشانی کردو یک شهید جانباز بالای هفتاد درصد که در حین ماموریت به شهادت رسید و یک خواهر طلبه شهیده در بین این شهیدان می درخشد.
 
وی ادامه داد: سه مولوی گرانقدر شهید که به خود می بالیم که خون علمای شیعه و سنی که پیامش در دنیا و جهانیان پیام امت و وحدت و برادری است و به خود می بالیم که از این تعداد 6 شهدای طلاب افغانستانی که در این استان تحصیل کردند و در دوران دفاع مقدس برای ارزش های انقلاب و صحنه های دفاع مقدس جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان تصریح کرد: همه بدانند اسلام شیعه، سنی و مرز نمی شناسد هر کسی در این مرز واقع شد زیر پرچم اسلام قرار میگیرد برای همه ما قابل احترام و عزت است و کور خواندند کسانی که احساس می کنند میتوانند از آب گل الود ماهی صید کنند.
 
وی گفت: توفیق داشتیم سه یادواره شهدا در منطقه سیستان به محوریت زابل و در زاهدان در سال نود و هشت و در جنوب استان به محوریت ایرانشهر در سال 99 یادواره شهدا طلبه روحانیت در این سه منطقه برگزار کنیم.
 
حجت‌الاسلام اکبرپور خاطرنشان کرد: امروز اجلاسیه استانی شهدای طلبه بیان گر این است که همه ما مدیون این خاندان و خانواده معزز شهدا و ایثارگر هستیم جوانانی که دوران انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ندیدند و ما باید فلسفه را به نسل جوان منتقل کنیم.

ارسال نظرات