خبرهای داغ:
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:
نهاوند-معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: معلم نقش اساسی و ویژه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارد.
کد خبر: ۹۴۳۱۴۲۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آقا محمدی در همایش تقدیر از معلمان و عوامل اجرایی موفق مدارس در نهاوند ضمن گرامیداشت هفته مقام معلّم و آرزوی توفیق و موفقیت روز افزون برای قشر فرهنگی اظهار کرد: معلمین شهرستان نهاوند افتخارآفرینان هستند و نقش اساسی و ویژه در تربیت دانش‌آموزان و نوجوانان دارند.

وی افزود: هر چقدر زمان می‌گذرد، تکنولوژی و علم و مسیرهای ارتباطی زیادی فراهم می‌شود، اگر کوچک‌ترین نقصی در ارتباط بین معلم و دانش‌آموز مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم آسیب بزرگ به حوزه تعلیم و تربیت وارد شده است، هیچ زمانی نمی‌شود نقش معلم را به عنوان سکاندار تعلیم و تربیت کنار گذاشت و کم رنگ کرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ابراز داشت: معلم نقش اساسی و ویژه در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارد و روز به روز با پیشرفته شدن تکنولوژی، خواسته‌های مخاطبین ما که دانش‌آموزان هستند متنوع‌تر می‌شود یعنی پیچیدگی کار معلم ما روز به روز بیشتر می‌شود، معلم نیازمند مهارت‌های بیشتری می‌شود.

وی تصریح کرد: ما باید در اهمیت مقام و جایگاه معلم ارزش قائل شویم، در کشوری اگر پیشرفتی حاصل می‌شود ناشی از سرمایه‌های انسانی است، اگر تکنولوژی رشد می‌کند ناشی از سرمایه‌های اجتماعی است.

آقامحمدی افزود: اگر جایی می‌بینیم دانش‌آموزان کشور هویت دینی و ملی خود را از دست ندادن حاصل تلاش‌های معلمین است به عبارتی در شکل‌گیری هویت و شخصیت و شاکله دانش‌آموزان و هم در تولید علم، معلمین موثرهستند بنابرین نقش معلم نقش بی‌بدیلی است.

وی در خصوص جایگاه معلمین شهرستان نهاوند گفت: معلمین و فرهنگیان نهاوندی از معلمین موفق استان هستند، و هر جایی که ما شاخصه‌هایی را بررسی می‌کنیم شهرستان نهاوند جز برترین‌ها هستند و حرفی برای گفتن دارند، و این نشان دهنده این است که همه همکاران فرهنگی در این نقش بزرگ تاثیرگذار هستند.

* کسب رتبه‌های برتری کشوری و استانی توسط فرهنگیان آموزش و پرورش نهاوند

رئيس آموزش وپرورش شهرستان نهاوند نیز در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم و تبریک به همه فرهنگیان موفق که امسال بر اساس داوری‌های فرآیندی انتخاب شدند، گفت: کسب رتبه‌های برتری کشوری و استانی در دو سال گذشته نشان از توانمندی همکاران در قسمت‌های آموزش و پرورش دارد.

دارایی افزود: روز ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت شهید استاد مرتضی مطهری است، استادی که شاگردان فراوانی تربیت کرد و کتاب‌های بسیاری نوشت و همگان بهره کافی را از آنها برده‌اند.

وی در رابطه با اهمیت جایگاه و مقام معلم یادآور شد: اهمیت جایگاه معلم یک جمله بسیار رسا است، به نقل از کلامی می‌گویند، اگر نیت یک ساله دارید گندم بکارید اگر نیت ده ساله دارید درخت بکارید و اگر نیت صد ساله دارید آدم تربیت کنید و تربیت انسان کار معلمین در سطح جامعه است و اگر انسانی در طول تاریخ به جایی رسیده و فرهیخته است، حاصل تلاش‌های مجموعه قشر فرهنگی است.

رئيس آموزش وپرورش شهرستان نهاوند بیان داشت: در بین کارهای سخت بشر دو کار بسیار سخت و دشوار شامل تربیت کردن و حکومت کردن است که مورد اول به مراتب بسیار دشوارتر از حکومت کردن است.

وی ادامه داد: معلم باید تلاش کند که این امور نفسانی و غرایض که برای بقا نسل ضروری است در طول و تابع عقلانیت انسانی قرار دهد و بیشترین وقت آنها با وقف عواطف و احساسات نوجوانان است؛ و کنترل این امور درونی دانش آموزان مهم است و خوشبختانه همکاران فرهنگی ما در این سال‌ها با موفقیت آن را پشت سر گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات