خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

دشمن برای ترویج علم بی‌نتیجه تلاش می‌کند

امام جمعه قم با اشاره به اینکه علم در اندیشه اسلام یک سرمایه اثر بخش و کاربردی است، گفت: علم بی‌اثر و بی‌نتیجه از ابزار‌های دشمن است و دشمن به‌عنوان یک توطئه، ترویج این علم را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۱۴۴۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار غلامحسین حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور که در سالن جلسات محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، اظهار کرد: عرصه علم در نگاه اسلام کاربردی و نتیجه بخش است.

وی با بیان اینکه یک علمی که تنها در ذهن باشد و جایگاهی در زندگی انسان نداشته باشد در اسلام وجود ندارد، مطرح کرد: حتی اعتقاد به خداوند و احکام بدون اینکه نسبت به انجام آن‌ها اهتمام داشته باشند نیز مورد قبول نیست.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه علم در اندیشه اسلام یک سرمایه اثر بخش و کاربردی است، عنوان کرد: علم بی‌اثر و بی‌نتیجه از ابزار‌های دشمن است و دشمن به‌عنوان یک توطئه، ترویج این علم را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت نیازمند نیرو‌های خارجی بودیم، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که زکات علم به نشر دادن آن است و افراد تحصیل کرده باید با نشر علم به رفع نیاز جامعه کمک کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه فرد عالم نیز باید علم را در نفس خود پیاده کند، تصریح کرد: هم عالمان دین و هم عالمان علوم جدید باید دارای علم نافع باشند یعنی علمی که هم برای انسان و هم برای دیگران منفعت داشته باشد.

وی با بیان اینکه افق نظام اسلامی رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) است، گفت: در راستای زمینه‌سازی برای ظهور تمام مردم به ویژه مسئولان باید تلاش کنند و زحمت بکشند و در جامعه اسلامی باید همگان عالم و عامل باشند.

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در جامعه مهدوی همه اقشار بر یکدیگر تاثیر گذار هستند، بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای با آموزش‌های خود در عرصه ایجاد جامعه مهدوی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار