خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در زمینه کمک به عتبات و عالیات پیشتاز است و در صدر استان‌های نخست کشور قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۷۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، با تأکید بر این که مردم خراسان جنوبی ولایت‌مدار و دین دارند و با وجود این که نسبت به دیگر استان‌ها، سطح درآمدی کمتری دارند، در زمینه ساخت و ساز و کمک به عتبات عالیات همیشه پیشتازند، متذکر شد: این موضوع نشان می‌دهد که  عشق و علاقه وافر به خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت (ع) در مردم استان موج می‌زند.

استاندار با ذکر این نکته که بیشتر کمک‌های خراسان جنوبی به عتبات و عالیات مردمی است، تصریح کرد: این کمک‌ها به صورت خودجوش انجام می‌شود و این روند با توجه به فضای معنوی و دینی حاکم بر مردم استان ادامه خواهد داشت و ما در این موضوع فقط تسریع کننده و هماهنگ کننده هستیم.

قناعت خاطرنشان کرد: کمک‌های خراسان جنوبی به بازسازی عتبات به همان شدت و حدت گذشته ادامه خواهد داشت و با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان در زمینه ساخت و ساز عتبات و عالیات کمک خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در زمینه برگزاری مراسم اربعین هم در زمینه زیرساخت‌ها و هم در زمینه خدمت‌رسانی به زائرین در خدمت شما خواهیم بود.

استاندار با بیان اینکه از مجموع ۵۲ موکب خراسان جنوبی در زمان برگزاری اربعین، ۴۴ موکب در کشور عراق و ۸ موکب در داخل استان فعال خواهند بود، تأکید کرد: تلاش ما این است که بهتر از سال قبل بتوانیم در این موکب‌ها خدمات ارائه کنیم.

قناعت ادامه داد: برگزاری باشکوه مراسم اربعین به عنوان رزمایش جهان تشیع و محبان اهل بیت (ع) اثرات و برکات زیادی برای جهان اسلام و نیز کشور عراق و ایران دارد لذا فراهم کردن شرایط، تکلیف دینی و شرعی و حتی وظیفه ادارای و انسانی ما است.

وی با اشاره به اینکه منافع ملی در توجه به این خاندان و عتبات است، تصریح کرد: این همه تحریم‌ها و فشار‌هایی که نظام سلطه علیه ما ایجاد می‌کند به دلیل توجه و نگاه آرمانی مردم عزیز ایران به این خاندان است.

استاندار متذکر شد: دکترین اصلی دفاعی ما علاوه بر سلاح‌ها و جنگ افزار‌های دفاعی پیشرفته‌ای که در کشور داریم، خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند.

قناعت با تأکید براینکه همه دنیا و هم آخرت ما به اهل بیت (ع) گره خورده، اظهار داشت: جلسات برنامه‌ریزی مراسم اربعین از چندی قبل در خراسان جنوبی شروع شده تا بهترین خدمات دهی را به زائران داشته باشیم.

در پایان این نشست از مستند روایت عاشقی رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها