خبرهای داغ:
سردار زهرایی گفت: ۵۰ هزار نیروگاه کوچک خانگی در قالب پنل‌های خورشیدی به همت بسیج سازندگی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۴۳۱۸۹۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار زهرایی مسئول بسیج سازمان بسیج سازندگی کشور در کارگروه بسیج در بیرجند گفت: در قالب تبصره ۱۶ مجلس، امسال ۵۰ هزار نیروگاه کوچک خانگی در قالب پنل‌های خورشیدی به همت بسیج سازندگی با ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این راستا تسهیلات ۴ درصدی تاسقف ۱۲۰ میلیون تومان به صورت ۸۰ ماهه  پرداخت می‌شود.

 سردار زهرایی گفت: با توجه به ظرفیت کویری و روز‌های آفتابی، ۲ هزار و ۹۰۰ مورد سهم برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج سازمان بسیج سازندگی کشور در خصوص ایجاد و تجهیز قرارگاه‌های جهادی بسیج سازندگی هم گفت: امسال ۱۶۵ قرار گاه جهادی با اعتبار هر قرار گاه ۵۰۰ میلیون تومان با دستور معاون اول رییس جمهور تجهیز می‌شود.

سردار زهرایی افزود: یکی از مزیت‌های این قرار گاه‌ها این است که بازوی توانمندی در بلایای طبیعی برای استان‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به اختصاص تبصره ۱۶ در مجلس در سال ۱۴۰۱ گفت: با توافقی که با کمیسیون تلفیق در مجلس و دکتر مخبر صورت گرفت، مقرر شد در کارگروه‌های بسیج سازندگی استانداری‌ها بنا به تشخیص استانداران یا درصد و یا عدد عملکرد برای بسیج سازندگی درنظر گرفته شود.

مسئول بسیج سازندگی کشور همچنین از آبرسانی به تعدادی از روستا‌های استان و اجرای طرح از آبخیز تا جالیز خبر داد و گفت: دبیرخانه کارگروه ملی طرح از آبخیز تا جالیز در خراسان جنوبی است که نیازمند همراهی همه ارکان‌ها با بسیج سازندگی استان، برای موفقیت هرچه بیشتر در این طرح است.

سردار زهرایی از راه اندازی بیمارستان و تعیین زمین برای این طرح در استان خبر داد و افزود: بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی که به همت سپاه با بودجه و منابع دولتی در استان‌ها در حال ساخت است، در خراسان جنوبی به دلیل مشخص نبودن زمین آغاز بکار نکرده که خواستار تعیین زمین برای این طرح هستیم.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان هم ابراز امیدواری کرد با اعتبارات جدید با کمک بسیج سازندگی با اجرای طرح‌های پیش رو بتوانیم کمکی به مردم استان بویژه کشاورزان کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها