خبرهای داغ:
اعضای کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری با دعوت از فرمانده نیروی انتظامی به بررسی آسیب‌ها و مسائل اجتماعی جامعه پرداختند.
کد خبر: ۹۴۳۲۰۳۵
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بررسی آسیب‌های اجتماعی جامعه در مجلس خبرگان رهبریسخنگوی کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری گفت: این کمیسیون با دعوت از سردار اشتری از وی خواست تا درباره مسائل و آسیب‌های اجتماعی در جامعه و علل و عوامل ایجاد این آسیب‌ها گزارشی به این کمیسیون بر اساس وظایف قانونی ارائه کند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکوتی افزود: اعضای کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مطالبات، خواسته‌ها و دغدغه‌های خود را در خصوص وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه و آسیب هایی، چون بدحجابی، مسائل اخلاقی و مسائل مرتبط با معیشت مردم را با فرمانده انتظامی کشور مطرح کردند و با استماع گزارش سردار اشتری به بحث و تبادل نظر و بیان دیدگاه‌ها در مورد این مسائل پرداختند.

سردار اشتری در حاشیه این جلسه و در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این جلسه از نقطه نظرات اعضای کمیسون درباره آسیب‌های اجتماعی و به خصوص در مورد عفاف وحجاب مطلع شدیم و به تبادل نظر و بیان نظرات در خصوص مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداختیم.

وی ادامه داد: در خصوص مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی ۳۲ دستگاه بر اساس مصوبات کمیسیون انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب مسئول هستند که باید به وظایف خود عمل کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بر اساس گزارش مسئولان مربوطه، نیروی انتظامی به صورت میدانی بیشتر از سایر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده و اثر بخش هم بوده است و لازم است در زمینه عفاف و حجاب تمام دستگاه‌ها با عزم ملی وارد شوند.

سردار اشتری از حمایت نیروی انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و گفت: این گروه‌ها و افراد، هر جایی که سامان دهی شده کار کنند و با هماهنگی اقدام کنند از تمامی آنان در موضوع عفاف و حجاب حمایت می‌شود و این افراد تحت چتر حمایتی پلیس قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه‌ای همگانی است و لازم است با کمک همه ارگان‌ها و دستگاه قضایی بتوانیم با کسانی که هنجارشکنی می‌کنند و ارزش‌های جامعه را زیر پا میگذارند برخورد قانونی و قاطع داشته باشیم.

سردار اشتری در خصوص اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی گفت: در طرح امنیت اخلاقی در شهر‌های ساحلی ماموران برخورد لازم را بر اساس قانون انجام داده اند و در این زمینه مردم نیز کمک زیادی به ماموران می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط خوبی از نظر همکاری مردم و متدینین با پلیس قرار داریم افزود: امیدواریم با همکاری و پشتوانه علمی حوزه علمیه و اساتید دانشگاه‌ها بتوانیم به وظیفه شرعی، دینی و قانونی خود در مقابله، برخورد و کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات