مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی ساکنان روستاهای شهرستان چابهار و دشتیاری استان سیستان و بلوچستان از نعمت آب شرب در قالب طرح جهاد آبرسانی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۹۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، اتابک جعفری در سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان که با هدف بازدید میدانی از طرح‌های آب و فاضلاب حوزه نوار ساحلی این استان صورت گرفت، بیان کرد: شهرستان چابهار دارای ۲۷۶ روستا با جمعیت ۱۰۵ هزارنفر بوده که از این تعداد، ۲۰۴ روستا به شبکه آبرسانی متصل و ۷۲ روستا فاقد شبکه است.

وی افزود: وزارت نیرو به منظور ارتقای شاخص بهره‌مندی ۷۲ روستای فاقد آب این شهرستان در قالب طرح‌‌ محرومیت‌زدایی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، آبرسانی به این روستاها را آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: با تکمیل شبکه‌های توزیع از جمله روستاهای کمب، رمین، مرادآباد و مجموعه دهستان کمبل سلیمان و وشنام شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح روستاهای شهرستان به ۱۰۰ درصد، ارتقا می‌یابد.

وی همچنین از تأمین آب پایدار ۱۶۷ روستای شهرستان دشتیاری در قالب طرح جهاد آبرسانی خبر داد و افزود: با تکمیل این طرح شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح شهرستان دشتیاری به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گفته وی، این پروژه‌ها در قالب طرح هزار و ۷۵۱ روستایی محرومیت زدایی طی بازه زمانی ۲۰ ماهه به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با همراهی رئیس و اعضای کمیسیون آب، کشاورزی و منابع‌طبیعی در این سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان از سایت آب‌شیرین‌کن چابهار-کنارک، طرح آبرسانی به روستاهای تلنگ، پلان و پیرسهراب بازدید کرد.

ارسال نظرات