مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: هر فردی به هر دلیلی مشمول دریافت نشده سه ماه فرصت دارد اعلام کند.
کد خبر: ۹۴۳۲۱۹۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان؛ حامد آرامش افزود: با اجرای طرح اصلاح نظام یارانه که با هدف افزایش قدرت خرید مردم و جلوگیری از خروج ارز از کشور در دولت سیزدهم انجام شد، ۹ دهک از افراد جامعه مشمول دریافت یارانه شدند.

وی اظهار داشت: بر این اساس برای دهک ۱ تا ۳، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک ۴ تا ۹، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر از افراد خانواده بحساب سرپرست خانوار واریز شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: افرادی در این بین هستند که نسبت به دهک بندی و یا حذف از دریافت یارانه ابهامی دارند یا معترض هستند، بنابراین می‌توانند به مدت ۳ ماه از طریق سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir این موارد را دنبال کنند.

آرامش بیان کرد: یارانه و مبلغ آن برای این افراد محفوظ است و در صورت تایید اعتراض، به آنها تعلق می‌گیرد.
وی ادامه داد: اما شهروندانی که از ابتدای اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ یارانه نقدی دریافت نکرده‌اند یا به دلیل انصراف یا عدم ثبت نام از سال ۱۳۹۳ مشمول یارانه مذکور نبوده‌اند و متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود برای دریافت یارانه کمک معیشتی جدید هستند، می‌توانند طی سه ماه آینده نسبت به ثبت مشخصات خود در سامانه‌ای که به زودی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برای این موضوع نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی با ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های اجرایی نیست و موضوع صرفا از طریق سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها که به زودی در دسترس قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

آرامش در خصوص برخی ابهامات درباره حذف افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هم گفت: ملاک پرداخت یا عدم پرداخت یارانه به افراد، تحت پوشش بودن نهادهای حمایتی نیست و صرفا قرارگیری در دهک دهم منجر به حذف یارانه می شود.

وی افزود: در حال حاضر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز تماس 6369 و تلفن گویای 0920006369 در کنار سایت «حمایت» آماده پاسخگویی به دغدغه های مردم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات